رونمایی از محصول دانش بنیان شرکت شایگان استاک پارس

0 34

در مراسم نکوداشت سالروز تآسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوی، محصول ماشین حفاری ژئوتکنیک و بهسازی خاک شرکت شایگان استاک پارس واحد فناور مستقر در مرکز رشد گیلان، یکی از ۵ محصول رونمایی شده در این مراسم بود.

عصر کاسپین/ شرکت شایگان استاک پارس یکی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری گیلان است که در سال ۱۳۹۸ با ایده محوری ماشین حفاری در این مرکز مستقر شد. این شرکت طراحی اولین ماشین حفاری خود با نام تجاری ST۲۰ را به اتمام رساند و مراحل ساخت این ماشین از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ آغاز نمود.

طراحی این ماشین با هدف حفاری گمانه‌های ژئوتکنیکی و شناسایی خاک در صنعت ساختمان و معدن (Geotechnical-Mining Drill) و نیز در جهت اجرای روش‌های مختلف و نوین بهسازی خاک (Soil Improvement – Foundation) انجام شد.

ماشین حفاری SHAYGAN ST۲۰ دارای قابلیت عملیات حفاری ژئوتکنیکی در سنگ به صورت کرینگ تا عمق ۶۵۰ متر با استفاده از تجهیزات درون چاهی متریک و وایرلاین می‌باشد. در مدل ST۲۰+ حداکثر عمق به ۹۵۰ متر و حداکثر قطر به ۴۵۰ میلیمتر توسعه داده شد.

در مدل SW۲۲ این شرکت توانست محصولی مخصوص حفاری چاه آب ارائه نماید که علاوه بر سهولت در حمل و نقل، میتواند تا ۱۲ اینچ قطر و ۲۵۰ متر عمق حفاری نماید. وجود پمپ آب ۲۶۰ لیتری بر روی این ماشین، باعث سهولت انجام پروژه ها خواهد شد.

در برنامه آتی این شرکت ساخت محصولی با نام SM جهت حفاری تا حداکثر قطر ۸۰۰ میلیمتر در دستور کار می¬باشد که امکان سنجی اولیه آن انجام شده و درمرحله طراحی می¬باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × دو =