مدیرکل بیمه سلامت گیلان خبرداد: افزایش پوشش بیمه ای با ایجاد صندوق بیماران خاص وصعب العلاج تحقق یافت

0 15

دکتر عاطف راد مدیر کل بیمه سلامت گیلان گفت: به استناد بند ن تبصره ۱۷ قانون برنامه بودجه ۱۴۰۱ صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج برای اولین بار تشکیل شده است که در این راستا عمق بخشی پوشش بیمه ای با ایجاد صندوق بیماران خاص وصعب العلاج تحقق یافت

عصر کاسپین/ دکتر عاطف راد مدیر کل بیمه سلامت گیلان گفت: به استناد بند ن تبصره ۱۷ قانون برنامه بودجه ۱۴۰۱ صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج برای اولین بار تشکیل شده است ودر این راستا دراستان گیلان نیز کارگروه استانی تشکیل تا برای پیشبرد کار و برنامه‌های صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج فعالیت کند.

عاطف راد در توضیح گروه‌ بیماری‌های تحت پوشش در صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، بیان کرد: بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی،‌ ام اس،‌ دیالیز صفاقی،‌ دیالیز خونی، بیماری‌های موکوپلی ساکاریدوز، بیماری‌ بال پروانه‌ای، اس‌ام ای تیپ یک و دو و سه،‌ بیماری سی اف، اوتیسم، گروه سرطان‌ها با تمام طیف‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، پیوند سلول‌های بنیادی و خون ساز، پیوند کلیه، پیوند کبد، پیوند قلب و پانکراس، پیوند روده و پیوند ریه، بیماری‌های مزمن روانی، صرع مقاوم به درمان،‌ پارکینسون و آسیب‌های شنوایی شدید شامل بیماری‌هایی هستند که در مرحله اول تعریف شدند که خدمت‌رسانی برای آنها ذیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در مرحله اول به صورت تدریجی درحال انجام است.

مدیر کل بیمه سلامت خاطر نشان کرد، برای هر کدام از این بیماری‌ها یک بسته خدمتی تعریف شده است که شامل خدمات ویزیت،‌ دارو، پاراکلینیک و توانبخشی است. این خدمات هم در بخش‌های دولتی و هم در بخش‌های خصوصی به تدریج ارائه می‌شود. وی افزود: پرداخت هزینه‌های این بیماران از مسیر سامانه‌های الکترونیکی است به طوری که در حال حاضر بسته خدمتی ۹ نوع بیماری در سامانه‌های الکترونیکی تعریف شده و ۲۷ بیماری ذکر شده در دست اقدام است که نهایتاً ۴۴ نوع بیماری در سامانه‌ها تعریف خواهد شد.

وی یاد آورشد بیمارانی که فاقد هرگونه پرونده بیماری در سامانه بیماری های نادر هستند می توانند با مراجعه به سامانه غیر حضوری شهروندی سازمان بیمه سلامت بهآدرس www.bimehsalamatiranian.ir با انتخاب گزینه «درخواست حمایت برای بیماریهای خاص و صعب العلاج» ثبت نام نموده و جهت تکمیل مدارک به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه نمایند.عاطف راد با اشاره به اینکه سه هزارو ۲ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان قرار گرفته است، افزود:هزار و۲۰۳ نفربیمار ام اس ،۷۰۷بیمار دیالیز ،۳۲۶. بیمار پیوند و ۵۸۱ بیمار تالاسمی ،۱۸۵بیمار هموفیلی در حال حاضر تحت پوشش بیمه سلامت گیلان قرار دارند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + نه =