مدیرکل نوسازی مدارس گیلان: سازمان نوسازی مدارس یک سازمان علمی و در واقع یک دانشگاه در نظام فنی و اجرائی کشور است

0 7

مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان در آیین افتتاح سمینار دو روزه دفاتر فنی ادارات کل نوسازی مدارس استان های گلستان، گیلان، مازندران و سازمان نوسازی مدارس کشور که در مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان بندرانزلی در حال برگزاری است، ضمن عرض خیر مقدم بیان داشت: فضاهای آموزشی در بسیاری از استان‌ها به روش نوین صنعتی احداث می شوند.
عصرکاسپین/وی با اشاره به طراحی مدارس و مقاومت فضاهای آموزشی در برابر حوادث طبیعی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به طراحی معماری مدارس و ایمنی و دوام فضاهای آموزشی در بخش سازه‌ای توجه و تاکید شده است.
مهندس دقیق با اشاره به زلزله های اخیر در کشور یادآور شد: تجربیات زلزله های اخیر نشان دهنده این است که فضاهای آموزشی احداث شده در برابر حوادث طبیعی مقاوم هستند.
مدیر کل نوسازی مدارس گیلان در ادامه با بیان اینکه ساخت مدارس با رویکرد مدیریت سبز در تمام کشور در حال اجرا است، افزود: در سازمان نوسازی مدارس در بخش مدیریت سبز گام‌های محکمی برداشته شده است.
وی در بخش دیگری از سخناتش با اشاره به مقاوم سازی مدارس و با بیان اینکه مرمت و مقاوم سازی برای اولین بار در سازمان نوسازی مدارس اجرا شد، اظهارداشت: سازمان نوسازی مدارس یک سازمان علمی و در واقع یک دانشگاه در نظام فنی و اجرائی کشور است.
مهندس دقیق با اشاره به برگزاری این سمینار دو روزه به اهمیت دفاتر فنی در ادارات کل نوسازی مدارس پرداخت و گفت: قلب تپنده سازمان نوسازی مدارس دفاتر فنی است و این جایگاه باید تقویت شود.
مدیرکل نوسازی مدارس گیلان در پایان سخنانش با اشاره به ضرورت بهره گیری از فناوری های نوین ساختمانی، تصریح نمود: صنعتی سازی مدارس اقدامی مهم و گامی موثر در تسریع روند توسعه فضاهای آموزشی در مناطق خاص و صعب العبور است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 10 =