باید نهضت خیرین سلامت در استان راه بیفتد/ کمک به حوزه سلامت استان، یک امر فراجناحی است

0 19

در نشست هیات مدیره مجمع خیرین سلامت گیلان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، کمک به حوزه سلامت استان را یک امر فراجناحی عنوان کرد و راه اندازی نهضت خیرین سلامت در گیلان را مورد تاکید قرار داد.

عصر کاسپین/ نشست هیات مدیره مجمع خیرین سلامت گیلان ،  با حضور دکتر حیدرعلی بالو-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اعضای مجمع و مدیران ستادی برگزار شد.

 

در این نشست، دکتر حیدر علی بالو سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به محدودیت امکانات دولتی اظهار داشت : در حال حاضر امکانات دولتی به ویژه در حوزه سلامت بسیار محدود است، بنابراین باید از امکانات غیردولتی و مردم نهاد برای بهبود وضعیت درمان استان استفاده کرد.

وی افزود: در استانهای دیگر  با استفاده از ظرفیت های خیرین، کارهای بزرگی در حوزه سلامت صورت گرفته که می توان به  احداث  چندین بیمارستان  خیریه  اشاره کرد.

 

سرپرست دانشگاه با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت  می تواند با استفاده  از ظرفیت های دانشگاه به اهداف خود دست یابد، گفت:

بهبود وضعیت حوزه سلامت استان نیازمند کمک همه جانبه خیرین سلامت است و همه  باید برای بهبود زیرساخت های  درمانی استان به میدان بیایند. در این راستا، مشارکت همه جانبه  سازمانهای مردم نهاد(سمن ها) به ویژه  فعالان اجتماعی و اقتصادی استان در مجمع خیرین سلامت بسیار مثمرثمر خواهد بود.

 

دکتر بالو  با اشاره به نقش موثر خیرین در بهبود  زیرساخت های درمانی استان،  تصریح کرد:  استفاده از ظرفیت های اقتصادی  خیرین سلامت اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی بویژه  پزشکان و افراد  سرشناس  در داخل و خارج از استان که جایگاه ویژه ای دارند، در کمک به مجمع  خیرین برای بهبود زیرساخت های درمانی استان اثرگذار خواهد بود.

  وی مداومت و پیگیری جدی امور در مجمع خیرین سلامت را لازم و ضروری عنوان کرد و اذعان داشت:   هرچند برگزاری جلسات مجمع برای ارایه راهکارهای مناسب، لازم است، ولی کافی نیست و  باید  برای رسیدن به اهداف بزرگ در زمینه جلب  مشارکت های مردمی،  و راه اندازی نهضت خیرین  در استان، تلاش و ممارست بیشتری داشت.

وی مشارکت های مردمی را فراجناحی عنوان کرد و افزود: در ایام کرونا شاهد بودیم که   اقشار مختلف مردم از هرگروه و جناحی برای کمک  به کادر بهداشت و درمان  به میدان آمدند و    این حساسیت در افراد  ایجاد شده بود که امیدواریم  این حساسیت  همچنان تداوم داشته باشد.

 سرپرست دانشگاه با اشاره به اینکه مجمع خیرین سلامت استان به عنوان یک نهاد مستقل، بایستی با ایجاد اعتماد سازی در مردم، دعوت از خیرین سلامت در جلسات  مسوولان استانی و   جلب مشارکت های مردمی به ویژه  فعالان اجتماعی و اقتصادی در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد  بهبود وضعیت بهداشت و درمان استان باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + پانزده =