تفاهم نامه همکاری با پایگاه استنادی علوم و پایش علم و فناوری ایران

0 9

دوتفاهم نامه همکاری با پایگاه استنادی علوم و پایش علم و فناوری ایران امضا شد

 

عصر کاسپین/ دوتفاهم نامه بین پارک علم و فناوری استان گیلان و شبکه پارک های علم وفناوری کشورهای اسلامی با پایگاه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC)امضا شد.

 

این دوتفاهم نامه با عنوان ایجاد چهارچوب همکاری های مشترک و استفاده ازظرفیت ها و بهره مندی متقابل از توانایی های پارک علم و فناوری گیلان و پایگاه (ISC) منعقد گردید .

 

دکترعلی باستی رییس پارک علم و فناوری گیلان ضمن خیرمقدم به حضور دکترسید احمد فاضل زاده رییس پایگاه استنادی علوم و پایش علم و فناوری کشوربه تشریح اهداف این دو تفاهم نامه پرداخت و گفت : هدف ازاین تفاهم نامه ها گسترش همکاری دررویدادهای ملی و بین المللی بویژه در حوزه کشورهای اسلامی ، کمک به نمایه سازی اطلاعات و آمارتولیدی فناوران مستقر درپارک علم و فناوری گیلان در پایگاه های (ISC) است همچنین از اهداف دیگر کمک به ارتقاء رتبه بندی پارک علم و فناوری گیلان درنظام های بین المللی ، برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی و دوره های دانش آفزایی و سمینارهای ملی و بین المللی ، استفاده از ظرفیت اعضاء هیئت علمی (ISC) دربحث مشاوره ها و داورهای طرح های مختلف در پارک علم و فناوری گیلان اعلام کرد .

 

گفتنی است که پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ایران در شیراز مستقراست . تأسیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در چهارمین نشست آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای اسلامی در اکتبر ۲۰۰۸ در باکو پایتخت آذربایجان به تأیید رسید و بر این اساس دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی کشورهای اسلامی موظف به همکاری با این پایگاه هستند. در سال ۱۳۸۷ شورای گسترش آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد این پایگاه به‌صورت یک مؤسسه پژوهشی مستقل، اساسنامه و تشکیلات سازمانی آن را تصویب کرد. هم‌اکنون کلیه کشورهای اسلامی در پنج منطقه مختلف از جمله جنوب شرقی آسیا، کشورهای عربی، کشورهای اسلامی غیر عربی قاره آفریقا، کشورهای آسیای مرکزی و منطقه قفقاز و سایر کشورهای اسلامی در منطقه خاورمیانه، اروپا و آمریکای جنوبی امکان بهره‌برداری از خدمات ISC را دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 7 =