تفکیک پسماند در خانه، با فرهنگ‌سازی محله محور فراگیر شود

0 12

 فرماندار رشت با اشاره به این مطلب که تفکیک زباله در منزل، نخستین و مهمترین مرحله در مدیریت پسماند می باشد، گفت: باید با گسترش فعالیت های محله محور به فراگیر شدن این فرهنگ سودمند کمک کرد.

عصر کاسپین/ حمیدرضا امام پناهی در جلسه مدیریت پسماند شهرستان که با دستور بررسی وضعیت تفکیک زباله از مبدا برگزار شد؛ ضمن استماع گزارش بخشداران، شهرداران و دیگر متولیان و تبادل نظر درباره برنامه ریزی های پیش رو، گفت: امروز زمان آن است تا با آگاهی رسانی، افزایش مشارکت عمومی در مدیریت زباله و همچنین به کارگیری شرکت ها و استارتاپ های برتر و دانش بنیان در حوزه تفکیک؛ برای کاستن از دغدغه جامعه بشری نسبت به بهداشت عمومی و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی گام های موثری برداریم.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به دسته بندی زباله های خانگی در سه سطح تر، خشک و خطرناک و نیز نقش اساسی اجرای طرح تفکیک پسماند در خانه برای موفقیت دیگر مراحل مدیریت این معضل، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از توانمندی گروه های مردم نهاد و جلب مشارکت دانش آموزان، بانوان و معتمدین، نسبت به محله محور نمودن و آموزش فرهنگ تفکیک پسماند در خانه اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی بالا بردن حساسیت خانواده ها در مورد مزایای تفکیک و خطرات ناشی از زباله را امری ضروری دانست.

امام پناهی برای نتیجه گیری بهتر در مدیریت پسماند، توجه بیشتر متولیان به ساماندهی فعالیت بازار های هفتگی، ضایعاتی ها و رستوران داران را خواستار شد.

فرماندار رشت با اشاره به جمعیت بالای ساکن شهرستان، افزود: رشت نه تنها یک ناحیه پر جمعیت و پذیرای حجم بالایی از گردشگران در تمام ایام سال می باشد؛ بلکه با واقع شدن در مرکز استان و دارا بودن نقش کلیدی در پخش بار مسافرت ها به نقاط شرقی، غربی و جنوبی؛ با حجم انبوهی از زباله مواجه می باشد که این امر مدیریت پسماند در این شهرستان را از اهمیت بالایی برخوردار نموده است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان طراحی و نصب بنر های آموزشی در مسیرهای پرتردد درون و برون‌شهری، بنرهای آموزش کودکان در پارک های بازی، چاپ بروشورهای مناسب استفاده خانواده ها و مدارس و به کارگیری امکانات شهرداری ها را در استقبال از تفکیک زباله موثر دانسته و خواستار نقش آفرینی بیشتر صدا و سیما در این زمینه شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 1 =