رئیس شورای اسلامی شهر رشت: استان گیلان پیشرو در عرصه‌های مقاومت و ایثار – نقش مبارزاتی چهره های شاخص مقاومت در گیلان

0 19

محمد حسین واثق کارگرنیـا در دومین اجلاس گردشگری مقاومت در رشت گفت: روحانیون و چهره های مقاومتی شاخص متعددی از گیلان برخاسته اند که از مهمترین آنها میتوان به بحرالعلوم، آیت الله احسان بخش و میرزای جنگلی اشاره کرد.

عصر کاسپین/ رئیس شورای شهر رشت در نشست مذکور اظهار داشت: میرزا کوچک خان جنگلی که مهمترین چهره مبارز و آزادیخواه گیلان محسوب میشود، در ابتدا تحصیلات مذهبی و فقهی داشته اما به دلیل روحیه آزادخواهی و استکبار ستیزی هرگز به کسوت روحانیت درنیامد و تبدیل به یک مبارز تمام عیار در تقابل با قوای مهاجم روس و انگلیس شد.

کارگرنیا اضافه کرد: نام دقیق میرزا کوچک خان “یونس استادسرایی” بود که بواسطه نام پدرش که میرزا بزرگ استادسرایی نام داشت نزد مردم به میرزا کوچک خان معروف شد.

کارگرنیا گفت: میرزا کوچک خان چندین سال با رشادت در مقابل قوای مهاجم روس و انگلیس ایستاد و به همراه یاران محدود خود رشادتها کرد، افتخارها آفرید و در نهایت جان خود را نثار اعتلای وطن کرد.
کارگرنیا گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس مبارزان بسیاری از این خطه راهی جبهه های نبرد شدند و برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلانی گامی ناچیز است برای یادآوری لحظاتی از حماسه های پرشوری آنان.
وی با نام بردن از نام شهید املاکی گفت: رشادت و ایثار این شهید لایق بزرگترین تقدیرهاست. شهید املاکی در میانه میدان و هنگام بمباران شیمیایی در خط مقدم، ماسک خود را به همرزم خود داد و جان خویش را فدای همسنگر خود نمود.
کارگرنیا در ادامه سخنان خود و در بحث گردشگری با نام بردن از ظرفیتهای گردشگری شهر رشت اشاره داشت: معتقدم شهر رشت هنوز نتوانسته جایگاه و مرتبه بلند خود در حوزه گردشگری را بشناسد.
رئیس شورای شهر رشت اظهار داشت: بعنوان مثال مرقد مطهر حضرت فاطمه اخرا، خواهر امام رضا (ع) در رشت، ظرفیت بزرگ و قابل ذکری است که بر مبنای آن میتوان شهر رشت را خواهرخوانده شهر مذهبی قم معرفی نمود. وی گفت تا رسیدن به مطلوبهای مورد نظر راه درازی در پیش داریم و باید در این راه تلاش کنیم.
کارگرنیا ابراز امیدواری کرد تا با تعامل میان شش شهر گردشگری مقاومت بتوان تمامی این شهرها را به شکوفایی روز افزون و بالنده رساند.
کارگرنیا همچنین به ظرفیتهای گیلان در هنرهای صنایع دستی اشاره داشت و گفت: این هنرهای بی بدیل ارزشمند و برگی از شناسنامه و هویت گیلان است و در صورت معرفی به بازارهای داخلی و خارجی ضمن سودآوری قابل ذکر برای کشور، برندی برای اشاعه فرهنگ گیلان خواهند بود.
کارگرنیا در پایان سخنان خود از حضور تمامی میهمانان و مقامات حاضر در جلسه تشکر کرد و همچنین از هماهنگیها و تلاشهای انجام شده در سازمان فرهنگی اجتماعی شهر رشت تقدیر کرد.
وی گفت همچنین از ریاست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا که متولی برگزاری این همایش در رشت است قدردانی میکنیم.
کارگرنیا از زحمات سیمای مرکز گیلان و شبکه باران و هم چنین کلیه رسانه های حاضر در جلسه تقدیر کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 4 =