زنجیره تأمین دارو، مهم و نیازمند همیاری همه‌جانبه است/ استقبال علوم پزشکی گیلان از راهکار های کمک‌کننده به صنعت دارو

0 19

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، زنجیره تأمین دارو را مهم و نیازمند همیاری همه‌جانبه عنوان کرد و گفت: علوم پزشکی گیلان از راهکار های کمک‌کننده به صنعت دارو و به نفع مردم، حمایت و استقبال می‌کند.

عصر کاسپین/ نشست بازتوزیع  داروی استان با حضور دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، جمعی از معاونین، مدیران ستادی ، مدیران شرکت‌های پخش دارو و نمایندگان سازمان نظام پزشکی ، هلال احمر ، انجمن صنعت پخش دارو ، بیمه های سلامت و تامین اجتماعی در محل حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

 

دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به اهمیت بالای تأمین، توزیع و مصرف دارو در سبد سلامت، اظهار کرد: زنجیره تأمین دارو در کشور و گیلان بسیار مهم و حیاتی و نیازمند عزم جدی همه شرکت ها به‌ویژه شرکت‌های تأمین و توزیع پخش دارو است.

 

وی با بیان اینکه گیلان یکی از قطب های تأمین و تولید دارو است، افزود: بسیاری از داروهای موردنیاز ما اکنون در داخل کشور و گیلان تولید می‌شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: برخی از مشکلات در حوزه دارو وجود دارد اما با ورود به هنگام به این حوزه و اتخاذ تصمیمات به نفع مردم، بسیاری از مشکلات قابل‌حل است.

 

دکتر بالو با اشاره به نقش مثبت و مطلوب فعالان صنعت پخش دارو در استان گیلان، گفت: خوشبختانه شرکت‌های توزیع‌کننده دارو در استان در راستای تأمین منافع مردم حرکت کرده و مردم گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها، کمترین مشکل را دارند.

 

وی با اذعان به اینکه هزینه دارو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با سایر هزینه‌ها کاملاً متفاوت است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه دارو و تجهیزات، کمترین دخالت را در توزیع اعتبارات این حوزه دارد و مستقیماً اعتبارات این حوزه به شرکت‌های دارویی و پخش، پرداخت شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه ما متولی تأمین و ارتقای سلامت جامعه هستیم، افزود: یکی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی گیلان تأمین دارو و توزیع آن در استان است و اگر مشکلاتی در این حوزه وجود دارد باید با مشارکت فعالانه همه ازجمله با طرح راهکارهای شرکت‌های دارویی و پخش، حل‌وفصل شود.

 

دکتر بالو گفت: هدف نهایی همه فعالان سلامت ازجمله دانشگاه علوم پزشکی گیلان و شرکت‌های توزیع و پخش، سلامتی مردم است و هر راهکاری که به نفع مردم و به صنعت دارو کمک کند، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

 

گفتنی است در این نشست، آخرین وضعیت دارو در استان گیلان، منابع پرداختی دارو و تجهیزات، مشکلات صنعت پخش و توزیع دارو، نیازمندی‌ها و آینده‌نگری و همچنین راهکارهای چابک سازی صنعت دارو، توسط مسئولان غذا و دارو و همچنین نمایندگان صنف صنعت پخش و توزیع دارو موردبررسی قرار گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =