صنایع دستی عین مقاومت است _شورای جهانی در اسفند ماه به رشت می آیند

0 16

ویدا توحدی، مدیر کل آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی در دومین نشست تخصصی گردشگری مقاومت رشت گفت: شورای جهانی صنایع دستی از رشت به عنوان دومین شهر صنایع دستی در کشور بازدید خواهد کرد.

 

عصر کاسپین/ ویدا توحدی، مدیر کل آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی در دومین نشست تخصصی گردشگری مقاومت رشت‌ اظهار داشت:‌ صنایع دستی با متکی بودن بر فناوری بومی و آموزش محور بودن و امکان آموزش در کوتاه ترین زمان تجلی محسوس و بارز اقتصاد مقاومتی است. 

 

مدیر کل آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی افزود: اشتغال زایی سریع و بازگشت سرمایه در کوتاه ترین زمان و دارا بودن ارزش افزوده بسیار بالا از دیگر خصوصیات شاخص حوزه صنایع دستی که خود بیانگر نوعی خاص از سبک زندگی است به شمار می‌رود.

 

توحدی صنایع دستی را یک کالای فرهنگی خواند و اضافه کرد: صنایع دستی پیام فرهنگی ما را با کمترین حساسیت در جوامع مختلف منتقل می‌کند. 

 

وی افزود: ایران اولین کشور در تنوع صنایع دستی است و باید برای تقویت جایگاه خود در این حوزه به باورمندی لازم برسد که مسئولان رشت به این اراده و باور رسیدند و با تکیه بر اراده و اعتماد و خود توانستند در آخرین لحظات پرونده رشت را به شورای جهانی صنایع دستی ارسال نمایند.

 

مدیر کل آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی اضافه کرد: از تاریخ ۴ اسفند ماه تا ۱۲ اسفند ماه سالجاری بازدیدی از شهر رشت به عنوان دومین شهر در کشور توسط شورای جهانی صنایع دستی انجام خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − سیزده =