علائم و نحوه پیشگیری از آب سیاه چشم را بدانید

0 11

گلوکوم یا آب سیاه چشم گروهی از بیماری های چشمی است که عصب بینایی را تحت تاثیر قرار می دهد و علت اصلی نابینایی قابل پیشگیری است.

عصر کاسپین/ گلوکوم حدود ۸۰ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد و انتظار می‌رود این تعداد تا سال ۲۰۴۰ به ۱۱۲ میلیون نفر برسد.

این بیماری در اکثر افراد پس از ۴۰ سالگی تشخیص داده می‌شود و حداقل نیمی از بیماران گلوکوم هیچ علامتی ندارند تا زمانی که بینایی آنها به طور قابل توجهی آسیب می بیند.

عوامل پرخطر برای گلوکوم شامل سابقه خانوادگی بیماری و سن بالای ۴۰ سال است. با این حال، داشتن یکی از اعضای خانواده مبتلا به گلوکوم لزوماً به این معنی نیست که شما به این بیماری مبتلا خواهید شد.

بنیاد گلوکوم در یک بیانیه خبری توضیح داد که مهمترین عامل خطر داشتن فشار داخل چشمی (IOP) غیر طبیعی است.

همچنین نژاد آفریقایی، اسپانیایی تبار و آسیایی این خطر را افزایش می‌دهد. افراد با اصل و نسب آفریقایی و اسپانیایی بیشتر مستعد ابتلاء به گلوکوم با زاویه باز اولیه هستند. افراد با اصل و نسب آسیایی بیشتر مستعد ابتلاء به گلوکوم با زاویه بسته و گلوکوم با فشار طبیعی هستند.

سایر عوامل خطر عبارتند از دیابت، نزدیک بینی، آسیب قبلی چشم، فشار خون بسیار بالا یا پایین، قرنیه نازک مرکزی و استفاده طولانی مدت از استروئیدها و کورتیزون.

این بنیاد از همه افراد زیر ۴۰ سال می‌خواهد که هر سه تا چهار سال یک‌بار یک معاینه جامع چشم انجام دهند. افرادی که دارای یک عامل خطر هستند و همه افراد بالای ۴۰ سال باید هر ۱۸ تا ۲۴ ماه یکبار معاینه چشم خود را انجام دهند.

گلوکوم قابل درمان نیست اما اگر به موقع تشخیص داده شود و درمان شود می‌توان آن را مدیریت کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 5 =