قتل مدیر شرکت راه‌آهن به دست کارمندش | ارتکاب ۲ قتل به فاصله یک ساعت / انگیزه قاتل چه بود؟

0 20

این حادثه سال گذشته در چنین روزی اتفاق افتاد؛ یعنی پنجم دی۱۴۰۰. آن روز گزارش قتل مسلحانه‌ای در پارکینگ راه‌آهن به تیم جنایی اعلام و مشخص شد که مقتول مردی ۴۰ساله و یکی از مدیران شرکت سیمرغ است که پس از پایان کارش به سمت پارکینگ راه‌آهن رفته تا سوار بر ماشینش شود اما ناگهان فردی که ظاهرا از دقایقی قبل به کمین مقتول نشسته بود، به سمت وی تیراندازی کرده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که ۴گلوله به قفسه سینه مقتول شلیک شده و تیراندازی با سلاح شاه‌کش صورت گرفته است.

عصر کاسپین/ عامل جنایت پس از شلیک مرگبار فرار کرده بود و تیم جنایی برای به‌دست آوردن سرنخی از هویت قاتل به بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته پرداخت. دوربین‌ها خیلی زود هویت قاتل را فاش کرد و معلوم شد که او یکی از کارکنان اخراجی شرکت بود که به‌نظر می‌رسید برای انتقام از مدیر شرکت دست به جنایت مسلحانه زده است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که عامل جنایت مردی ۴۰ساله به نام محمد است. نام  او خرداد ۱۴۰۰ در لیست نیروهایی بود که باید تعدیل می‌شدند و به همین دلیل کارش را از دست داده بود. این اطلاعات فرضیه انتقام‌جویی را قوت بخشید و بازداشت متهم به قتل در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت اما مجرم تحت تعقیب یک ساعت بعد دست به جنایت دیگری زد. وی به سراغ نامادری ۶۰ساله‌اش رفت و به‌دلیل کینه‌ای که از او به دل داشت با شلیک گلوله جان وی را گرفت.

سرانجام متهم دستگیر شد و در بازجویی‌ها به ۲ جنایت مسلحانه اقرار کرد. وی گفت: من مهماندار قطار تهران، یزد بودم که نام من در لیست افراد اخراجی قرار گرفت. این اتفاق باعث شد تا از مقتول که مدیرم بود کینه به دل بگیرم و با تهیه اسلحه نقشه قتلش را بکشم.

وی ادامه داد: بعد از قتل او به سراغ نامادری‌ام رفتم چون از او هم کینه به دل داشتم چرا که نامادری‌ام اجازه نمی‌داد پدرم خانه را بفروشد و ارثیه‌ام را بدهد.

وی ادامه داد: من تمام پول و سرمایه‌ام را در بورس گذاشته بودم اما سهامم سقوط کرد و به خاک سیاه نشستم. خودم را شکست خورده می‌دیدم و برای انتقام‌جویی دست به ۲ جنایت زدم.

این متهم پس از اقرار به ۲فقره قتل عمدی به بازسازی صحنه قتل‌ها پرداخت و روانه زندان شد. درحالی‌که تحقیقات در این پرونده ادامه داشت خانواده مقتولان راهی دادسرای جنایی تهران شدند و وقتی پیش روی قاضی ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرا قرار گرفتند خواستار قصاص متهم به قتل شدند.

به این ترتیب تحقیقات در این پرونده تکمیل و به صدور کیفرخواست منجر شد تا عامل ۲قتل مسلحانه به‌زودی در دادگاه کیفری پای میز محاکمه برود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − شش =