مردم برای تزریق واکسن کرونا به صف شدند

0 12

آمارهای روزانه وزارت بهداشت، نشان می دهد که روند تزریق واکسن کرونا در کشور، صعودی شده است.

عصر کاسپین/ با عبور از دوران سخت کرونایی در کشور و صفر شدن مرگ و میرهای روزانه و همچنین کاهش موارد ابتلاء و بستری بیماران، روند واکسیناسیون نیز کُند شد، به طوری که آمار روزانه تزریق واکسن کرونا به کمتر از ۲۰۰۰ دوز رسید.

حالا، با ورود سویه های جدید اومیکرون به کشور و هشدارهایی که مسئولان بهداشت و درمان مطرح می‌کنند، به نظر می‌رسد که استقبال از دریافت واکسن نیز افزایش یافته است. به طوری که در شبانه روز گذشته ۱۳ هزار و ۳۹۵ دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۹۹۶ نفر دوز اول، ۵۸ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۳۲۷ نفر دوز دوم و ۳۱ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۶۸۹ نفر، دوز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۱۲ دوز رسید.

توصیه وزارت بهداشت به تزریق یک دوز واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال در کشور، باعث شده تا برخی از هموطنان، دوباره برای دریافت واکسن کرونا به صف شوند.

سرعت بالای انتقال بیماری در زیرسویه های جدید اومیکرون، یکی از دلایل برای استقبال از واکسن کرونا است.

حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشوری کرونا، با بیان اینکه تزریق یک نوبت یادآور واکسن کرونا برای افراد پرخطر و سالمندان حتماً باید انجام شود، گفت: افرادی که علائم مختصر و خفیف بیماری را دارند که در زیرسویه های جدید ممکن است علائم گوارشی بیشتر مشاهده شود، توصیه بر این است که حداقل ۵ روز در منزل، قرنطینه شود و در صورت از بین رفتن علائم بالینی، به محل کار خود مراجعه کنند.

وی افزود: در مورد علائم شدیدتر، قرنطینه به مدت یک هفته تا ۱۰ روز توصیه می‌شود و در صورتی که نیاز به بستری شدن فرد در بیمارستان باشد، بر اساس تجویز و نظر پزشک متخصص، این کار انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + بیست =