آماده تکمیل دزهای یادآور واکسن کرونا هستیم / کیفیت آب شرب شهرستان بهبود خواهد یافت

0 12

فرماندار رشت با اشاره به اهمیت توجه همگانی به خطر شیوع دوباره همه گیری ویروس کرونا، گفت: متولیان امر بهداشت و درمان آماده تزریق دز یادآور واکسن به شهروندان می‌باشند.

عصر کاسپین/ حمیدرضا امام پناهی در جلسه کمیسیون بهداشت شهرستان، ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت دخت نبی مکرم اسلام و روز زن، امنیت بهداشتی مردم را مهم توصیف و بر حساسیت دستگاه های نظارتی، بهداشتی و درمانی در این زمینه تاکید کرد.

فرماندار رشت با اشاره به شدت گیری دوباره همه گیری کرونا در جهان، اظهار داشت: با وجود عملکرد درخشان کادر بهداشتی و درمانی کشورمان در کنترل سویه های گوناگون این بیماری، اما همچنان مقابله با این ویروس از موضوعات با اهمیت در سلامت عمومی و نیازمند اهتمام جدی در رعایت نکات بهداشتی می باشد.

وی با بیان این مطلب که از مجموع ۸۰۳ هزار و ۳۳۳ نفر جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان تاکنون ۷۷/۸۸ درصد دز اول، ۷۴/۶۷ درصد دز دوم، ۴۷/۵۴ درصد دز سوم و با اختلافی نگران گننده ۴/۳۳ درصد دز چهارم را دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: متولیان امر بهداشت و درمان شهرستان آماده تکمیل دزهای یادآور واکسن بوده و توجه عمومی به این امر بخصوص در مورد شهروندان با بیماری زمینه ای از اهمیت بالایی در چیرگی بر این بیماری برخوردار است.

امام پناهی با اشاره به این موضوع که در تأمین داروی آنفولانزا نیز مشکلی وجود نداشته و اقلام دارویی به اندازه کافی موجود می باشد، اظهار داشت: تاکنون ۴۰۳۵ نفر از گروه های آسیب پذیر، توسط شبکه بهداشت در برابر این بیماری واکسینه شده اند.

فرماندار رشت با اشاره به تصور سخت درگیر بودن حدود ۸۰ روستای مرکز استان با مشکلات مرتبط با آب شرب و تاکید بر اراده موجود برای رفع محرومیت ها در این زمینه، گفت: با تأمین هزینه مورد نیاز از محل اعتبارات و ملی شاهد کیفیت بخشی به آب شرب شهری و روستایی رشت خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در مرکز استان امنیت غذایی و بهداشتی جامعه را مهم توصیف و از شهرداری، اداره اماکن و شبکه بهداشت خواست تا در هماهنگی با معاونت عمرانی فرمانداری، نسبت به شناسایی و ساماندهی گاری کبابی های فعال اقدام کنند.

وی افزود: ارائه خوراک توسط گاری کبابی ها از سنن قدیمی و بخشی از هویت فرهنگی این شهر بوده و ضروری است تا با نظارت های بهداشتی، نگرانی مصرف کنندگان در این زمینه رفع شود.

در ادامه امام پناهی با اشاره به لزوم کنترل موارد خطرآفرین، بر ساماندهی و واکسیناسیون سگ های بلاصاحب و پایش مناطق برای شناسایی زنجیره گسترش هاری توسط حیوانات مختلف تاکید کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + 15 =