امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه گیلان و علوم پزشکی استان/ توسعه فرهنگی و ارزآوری در کشور با جذب دانشجویان خارجی

0 12

تفاهم‌نامه همکاری پنج‌ساله بین دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی استان به‌منظور هم‌افزایی استعدادها و ظرفیت‌های آموزشی دو دانشگاه به‌ویژه در جذب دانشجویان خارجی، به امضای طرفین رسید.

عصر کاسپین/ نشستی با حضور رئیس دانشگاه گیلان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین معاونین و مسئولان دو دانشگاه به‌ویژه در حوزه بین‌الملل در سالن اجلاس حوزه ریاست به‌منظور امضای تفاهم‌نامه پنج ماده‌ای پنج‌ساله بین دو دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی استان، برگزار شد.

این تفاهم‌نامه در راستای پیشبرد اهداف بالادستی آموزش عالی کشور و پرورش نیروی انسانی متخصص و ماهر در حوزه‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی و استفاده حداکثری از سرمایه‌های انسانی، منابع و امکانات مالی و تجهیزاتی و همچنین به‌منظور افزایش همکاری‌های دوجانبه در راستای تسهیل جذب دانشجویان بین‌الملل و پذیرش، اسکان و انجام امور کنسولی دانشجویان بین‌الملل فی‌مابین دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دانشگاه گیلان منعقد شده است.

دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تأکید بر توسعه روابط آموزشی بین دانشگاه‌ها، اظهار کرد: وحدت و تقویت ارتباط بین دانشگاه‌ها لازم و ضروری است و در دوره کنونی تقویت نیز می‌شود.

وی با اشاره به حسن ارتباط دو و یا چندجانبه دانشگاه‌ها با یکدیگر، افزود: دانشگاه‌ها می‌توانند با استفاده از توانمندی و استعدادهای یکدیگر در منابع سخت افرازی و سرمایه انسانی یکدیگر شریک شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به موضوع مهم جذب دانشجو بین‌الملل در دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: جذب دانشجو بین‌الملل از اولویت دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

دکتر بالو با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به لحاظ علمی و داشتن اعضای هیئت‌علمی فرهیخته، دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است و ظرفیت پذیرش دانشجویان خارجی بیشتری را دارد.

وی به محاسن و برجستگی‌های اشتغال دانشجویان خارجی در استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر منافع فرهنگی، جذب و اشتغال به تحصیل دانشجویان خارجی در ارزآوری نیز میتواند به کشور کمک کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان کمرنگ بودن ارتباط مؤثر بین دو دانشگاه را یکی از ضعف‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دانشگاه گیلان دانست و گفت: با برگزاری نشست‌های مشترک بین دو دانشگاه به‌ویژه در حوزه تحقیقات و فناوری می‌تواند علاوه برافزایش شناخت از ظرفیت‌ها، در توسعه علوم کاربردی و انتفاع عمومی از آن بهره گرفت.

دکتر بالو، مقوله اقتصاد سلامت را یکی دیگر از موضوعات مورد تفاهم در ادامه همکاری مشترک دانست و گفت: دانشگاه گیلان در این حوزه دارای توانمندی مثمر ثمر و دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این زمینه دارای بستر مناسب جهت حصول نتیجه است.

دکتر فرید نجفی، رئیس دانشگاه گیلان نیز در این نشست با حائز اهمیت دانستن ارتباط بین دانشگاه‌ها، اظهار کرد: ارتباط و همکاری بین دانشگاه‌ها به‌ویژه در راه‌اندازی رشته‌های بین‌رشته‌ای بسیار مؤثر است.

وی پسماند را یکی از ابر چالش‌های گیلان دانست و افزود: با راه‌اندازی رشته‌هایی به نام مدیریت پسماند و تلفیق چندین رشته در یک رشته می‌توان معضلات استان همانند پسماند را علمی و منطقی حل کرد.

رئیس دانشگاه گیلان، برگزاری نشست‌های تخصصی توسط دو دانشگاه را جهت آشنایی با ظرفیت‌های علمی اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه گیلان مثمر ثمر دانست.

به گفته دکتر نجفی، ۳۷۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند.

گفتنی است در این نشست تعدادی از معاونین، مدیران و کارشناسان دو دانشگاه گیلان و دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیان ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، استعداد و نقاط اشتراک یکدیگر جهت هم‌افزایی نظام آموزش عالی در استان مواردی را مطرح کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 9 =