تایید داروی یک نوع درمان سرطان نادر در بیماران جوان

0 10

کودکان و بزرگسالان مبتلا به نوع نادر سرطان سارکوم بافت نرم اکنون گزینه درمانی جدیدی دارند که می تواند تأثیر بزرگی داشته باشد.

عصر کاسپین/ سازمان غذا و داروی ایالات متحده داروی ایمونوتراپیAtezolizumab را برای استفاده در بیماران مبتلا به سرطان سارکوم بافت نرم که به سایر قسمت‌های بدن گسترش یافته یا با عمل جراحی حذف شده است، تأیید کرده است.

این سرطان در بافت نرم که اندام‌ها و سایر بافت‌ها را به هم متصل می‌کند شروع می‌شود. به آرامی گسترش می‌یابد، اما به طور معمول کُشنده است. شیمی درمانی علیه آن کار نمی‌کند و درمان‌های هدفمند جدید، از جمله داروهایی به نام مهار کننده‌های تیروزین کیناز، اثربخشی ماندگار ندارند.

حدود ۵۰ درصد از بیماران مبتلا به این سرطان پس از پنج سال زنده می‌مانند. این سرطان بیشتر بر نوجوانان و بزرگسالان تأثیر می‌گذارد.

دکتر «الاد شارون»، سرپرست تیم مطالعه، می‌گوید: «این یک نقطه عطف مهم برای محققان در شبکه آزمایشات بالینی آزمایشی درمانی و همچنین برای جامعه بیمار و برای تحقیقات در مورد سرطان‌های نادر است.»

Atezolizumab با کمک به سیستم ایمنی بدن به شدت در برابر سرطان پاسخ می‌دهد. به عنوان یک مهار کننده بازرسی ایمنی ضد PD-L۱، این دارو برای بیماران مبتلا به چندین نوع سرطان از جمله سرطان کبد، ملانوما و سرطان ریه تأیید شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + پانزده =