جلسه برنامه ریزی ستاد بحران شهرداری رشت برگزار شد

0 19

جلسه ستاد بحران شهرداری رشت با حضور یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت، محمدباقر بشردانش معاون خدمات شهر، محمد حسین خیابانی معاون حمل و نقل و امور زیربنایی ، شهرام مومنی مدیرعامل سازمان آتش نشانی، مدیران مناطق پنجگانه شهرداری و سازمانهای ذیربط در سالن جلسات شهرداری رشت برگزار شد.

  

عصر کاسپین/ یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت با اشاره به اعلام سازمان هواشناسی در خصوص بارش برف از شامگاه روز یکشنبه ۱۸ دی ماه گفت:  مدیران مناطق پنجگانه و سازمان عمران تلاشی دو ماهه در جهت اورهال نمودن ماشین آلات داشتند.

وی افزود: عمر ماشین آلات شهرداری به جز دو مورد مابقی به بیش از ۱۵ سال می رسد ،‌ بنابراین  با توجه به اقلیم استان و رطوبت بیش از حد در گیلان باید در حفظ و حراست  ماشین آلات‌ موجود تمهیدات لازم صورت پذیرد.

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر لزوم مدیریت صحیح  بحران برف تصریح کرد: همه همکاران من در مجموعه مدیریت شهری برای حفظ آبروی کاری خود ارزش قائل هستند.

وی افزود: شرایط شهرهای شمالی به خصوص رشت به جهت رطوبت زیاد و افزایش استهلاک و پارگی سیم ها به دلیل سنگینی برف قطعی برق  را بدنبال خواهد داشت، از طرفی تراکم بالای شهر، فقدان فضای مناسب جهت دپو برف های جمع آوری شده  از شرایط خاص دیگر این شهر  در کند شدن عملیات برف روبی است.

یوسف یزدانی با اشاره به وجود ۳۰ دستگاه ماشین آلات موثر در سازمان عمران شهرداری  تصریح کرد: ماشین آلات برف روب حتما باید مجهز به زنجیر چرخ باشند این در حالی است که سعی کردیم تا فردا ماشین آلات را به لاستیک های نو جهت آمادگی کامل تجهیز نماییم.

سرپرست شهرداری رشت با تاکید بر لزوم پرداخت مطالبات به بخش خصوصی اذعان کرد: در فراخوان ماشین آلات از بخش خصوصی با توجه به برنامه ریزی های مناطق  و سازمان عمران از امکانات  بخش خصوصی نیز استفاده خواهد شد. 

وی با تاکید به مدیران مناطق گفت: در زمان برف روبی ابتدا اقدام به بازگشایی مسیرها و معابر اصلی نمایید و درصورت ورود بخش خصوصی ناظرین هم حتما نسبت به عملکرد  این ماشین آلات نظارت کامل داشته باشند.

یوسف یزدانی با اشاره به احتمال اختلاط برف و آب در روزهای آتی  گفت: مدیران سازمانها و مناطق نسبت به تجهیز پمپ ها و  نیروهای خدماتی در زمینه پوشش و البسه مناسب  برنامه ریزی های لازم را داشته باشند.

سرپرست شهرداری رشت ضمن تاکید بر حضور و آماده باش کلیه رانندگان  یادآور شد: در زمان بحران تمام رانندگان باید آماده به  خدمت در بحران باشند همچنین تهیه غذای گرم برای پرسنل خدماتی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در راستای  برقراری تردد اتوبوسها  افزود: اتوبوسها تا قبل از بارش برف به ماموریت خود نسبت به انتقال مسافرین ادامه دهند و درصورت بارش سنگین برف، زمینه انتقال اتوبوسها به مناطقی که بارش کمتری دارد،  فراهم شود.

یوسف یزدانی با تاکید بر بهره مندی از پیمانکاران طرف قرارداد با مناطق پنجگانه  تصریح کرد: پذیرایی نیروهای خدمت رسان و تامین موارد مورد نیاز در افزایش بازدهی فعالیت آنان نقش بسیار زیادی خواهد داشت.

 

محمدباقر بشردانش نیز در این جلسه  با تاکید بر لزوم اجماع همه مدیران و معاونین در راستای برنامه ریزی مدون جهت مدیریت بحران احتمالی درروزهای آتی بیان کرد: باتوجه به اعلام سازمان  هواشناسی و احتمال برودت هوا ضرورت دارد تا مدیران مناطق و سازمانهای ذیربط با همدلی و همراهی بیش از پیش نسبت به شناسایی و اعلام اماکن مهم و شناسایی نیروهای ذخیره برنامه ریزی مدون داشته باشند.

معاون خدمات شهر شهرداری رشت،  مدیر هر منطقه را  فرمانده عملیات در  منطقه تحت مدیریت خود دانست و گفت : مدیران پنجگانه باید با ادارات برق، آب و گاز هماهنگی لازم را داشته باشند.

محمدباقر بشردانش با اشاره به اتمام پروژه تعمیر خودرو سیستم ماشین آلات،  تصریح کرد: ذخیره سوخت (گازوئیل) ماشین آلات،  نمک و شن از دیگر مواردی است که لزوم پیگیری تامین آن ضروری است.

 

در ادامه هریک از مدیران مناطق گزارشاتی در خصوص انعقاد قرارداد با بخش خصوصی در جهت تامین سوخت ، نمک و شن و دپوی آن در واحدهای امانی ، تامین غذای گرم برای نیروهای خدماتی و همچنین اورهال تجهیزات ماشین آلات  چون لودر، بیل بکهو، بابکت، گریدر و… داشتند. 

گفتنی است در پایان جلسه مقرر گردید تا ماشین آلات از عصر فردا در مناطق و  میادین مختلف مستقر شوند همچنین پرسنل شاغل در حوزه اداری در ستاد بحران نیز باید طبق وظیفه عمل نمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 − 2 =