دیدار و گفتگوی سرپرست شهرداری رشت با رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با موضوع سراوان و رونداجرایی خطوط پردازش کود آلی

0 15

 مهندس یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت با دکتر احمدی سنگری رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان و نماینده شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی دیدار و در موضوع پسماند سراوان و روند پیشرفت کارخانه کودآلی رشت گفتگو داشت.

 

 عصر کاسپین/ سرپرست شهرداری رشت در این جلسه با ارائه گزارشی از روند ساماندهی پسماند در منطقه سراوان رشت و نحوه تصفیه شیرابه ها، تسریع در بهره برداری از این پروژه را منوط به حمایت های ویژه دولتی دانست.یزدانی ضمن قدردانی از صبوری اهالی سراوان بدلیل وضعیت نامطلوب سراوان و انباشت زباله در منطقه گفت: ‌روند اجرایی خطوط پردازش کود آلی در منطقه در حال اجراست و بهره برداری از این پروژه تخصصی با همکاری و حمایت مسئولان استانی و مجلس محترم تسریع خواهد شد.

 

 

دکتر احمدی سنگری، نماینده مردم شریف شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با عنوان کردن این مطلب که پردازش کود آلی در جوامع رو به توسعه امروزی، امری ضروری است گفت: با این کار، شاهد کاهش حجم چشمگیر زباله های شهر خواهیم بود ضمن اینکه کود آلی احصا شده در این پروژه نیز در بخشهای کشاورزی کاربرد می‌یابد و بخشی از ظرفیت های کشاورزی در این بخش را تامین خواهد نمود.

در ادامه این جلسه و در بحث احیاسازی تالاب عینک رشت یزدانی ، سرپرست شهرداری رشت اظهار کرد: در پی مصوبات شورای اسلامی، شهرداری رشت طی قراردادهایی با دو شرکت پیمانکار، پروژه ای کلان با عنوان “احیاسازی تالاب عینک رشت” را آغاز نموده است.وی توضیح داد: مطالعات در این پروژه صورت گرفته و این پروژه بتازگی وارد فاز اجرایی شده است. یزدانی اهداف این پروژه را ایجاد ظرفیتهای گردشگری طبق استانداردهای جهانی و همچنین ایجاد درآمدهای پایدار بواسطه راه اندازی مراکز متنوع تجاری در منطقه ذکر کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در این رابطه گفت: تالاب عینک بزرگترین دریاچه شهری کشور و به منزله یک ثروت طبیعی و خداداد برای شهر رشت است و احیاسازی تالاب و جلوگیری از کاهش حجم و صدمات ناشی از زندگی شهرنشینی در منطقه حرکتی لازم و قابل تقدیر است. وی گفت با بخش مدیریت شهری در پیشبرد پروژه های تصفیه خانه سراوان، کود آلی و احیاسازی تالاب در تعامل خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 4 =