مدیرکل صمت گیلان در دیدار با سفیر بلاروس: تولیدات صنعتی گیلان، زمینه ساز توسعه مبادلات تجاری با بلاروس است

0 13

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در دیدار با سفیر بلاروس گفت: ظرفیتهای صنعتی و امکانات تجاری گیلان می تواند مسیر برقراری تبادل تجاری کشور با بلاروس را تسهیل کند و زمینه ساز توسعه مبادلات تجاری باشد.

عصر کاسپین/ تیمور پورحیدری در نشست با سفیر بلاروس و هیأت تجاری همراهش در منطقه آزاد انزلی، اظهار داشت: با توجه به اینکه گیلان قطب صنعت سلولزی و صنایع چوبی کشور محسوب می شود، بر همین اساس، اشتراکات صنعتی مناسب در بخش تولیدات سلولزی و صنعت چوب بین دو کشور می تواند، به هم افزایی و همکاری در این زمینه منجر گردد.
وی با بیان اینکه مصمم بودن تجار و بازرگانان جمهوری بلاروس در برقراری ارتباط مطلوب، موثر است افزود: این توجه و حسن نظر تیم تجاری بلاروس، باعث توسعه روابط در زمینه های مختلف محصولات صنعتی به ویژه غذایی و سلولزی خواهد شد. و قطعا تولیدات صنعتی گیلان، زمینه ساز برقراری ارتباط تجاری با بلاروس است.

دکتر پورحیدری به فعالیت بیش از ۲هزار کارخانه صنعتی توانمند با محصولات متنوع در استان اشاره کرد و گفت: واحد‌های صنعتی دانش بنیان و فناوری داریم که به دلیل ساخت ماشین آلات غذایی با کیفیتش به بیش از ۱۰۰ کشور دنیا صادرات دارند و وجود افزون بر ۶۵ برند ملی صاحب نام در گیلان فرصتی برای توسعه‌ی حجم مبادلات تجاری و روابط اقتصادی با بلاروس است.

در ادامه این نشست، دمیتری کالتسوف، سفیر جمهوری بلاروس در ایران نیز با ابزار خرسندی از این دیدار، از گسترش روابط تجاری و صنعتی با گیلان استقبال کرد و گفت: ماهم ظرفیتهای مطلوبی در حوزه‌های صنعتی به ویژه چوب و سلولزی داریم که میتوانیم نسبت به نیازهای دوکشور در این زمینه بیشتر بررسی و مذاکره کنیم.
کالتسوف با بیان اینکه خروج چوب خام از بلاروس ممنوع است افزود: البته برای مواد اولیه کارخانجات صنعت سلولزی گیلان می توانیم سالانه به میزان بیش‌از ۲ میلیون تن انواع چیپس چوب را به منظور تامین مواد اولیه شرکت های تولید کننده اوراق فشرده به گیلان صادر کنیم و در این راستا واردات مواد غذایی و میوه از ایران به بلاروس برای ما مهم است.

در ادامه این دیدار که در منطقه آزاد انزلی انجام شد دو طرف، پیرامون ظرفیتهای بندری و امکانات زیرساختی و لجستیکی برای توسعه مبادلات تجاری دو کشور با محوریت استان گیلان مذاکره کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 1 =