بازدید مسئولین عالی‌ رتبه از غرفه گیلان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

0 10

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان از بازدید مدیران عالی رتبه کشوری در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری خبرداد.

بازدید حداد عادل از غرفه گیلان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

عصر کاسپین/ در آخرین روز از شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته، حداد عادل به همراهی دکتر شالبافیان معاون محترم گردشگری کشور از غرفه گیلان در نمایشگاه بازدید کردند.

وی طی بازدید از غرفه، ضمن حضور در میز خوراک این استان نسبت به تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم اقدام نمودند. در طی بازدید ایشان، جناب آقای دکتر شالبافیان توضیحاتی را در خصوص المان ها و نمادهای گیلان و همچنین رویکرد گردشگری خوراک با توجه به ثبت شهر جهانی خلاق خوراک ارائه نمودند.

 معاون توسعه مدیریت و ارتباط از غرفه گیلان

در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تهران، دکتر طلوعی معاون محترم توسعه مدیریت و ارتباطات از غرفه گیلان بازدید نمودند.

طلوعی ضمن بازدید از تمامی فضاهای غرفه گیلان، از نمادها و المان های در نظر گرفته شده و همچنین الکترونیکی کردن جاذبه های گیلان بازدید داشتند.

همچنین وی از میز خوراک گیلان بازدید و از تدارک دیدگان این میز به صورت حرفه ای تقدیر نمودند.

شایان ذکر است ایشان از خوراک گیلان بعنوان یک جاذبه برای مسافران و گردشگران یاد نمودند.

بازدید دکتر کریمی مدیرکل امور استان ها از غرفه گیلان

مدیرکل امور استان ها ضمن بازدید از غرفه گیلان در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، اظهار داشتند ایده حضور در نمایشگاه با رویکرد گردشگری خوراک با توجه به پتانسیل‌های استان گیلان در این زمینه ابتکار خوبی بوده و بر تداوم نوآوری در این رویدادها تاکید داشته است.

بازدید جلالی معاون محترم صنایع دستی و هنر های سنتی از غرفه گیلان

با عنایت به ثبت روستای قاسم آباد بعنوان روستای جهانی چادرشب بافی ، در حال ثبت جهانی رشت بعنوان شهر صنایع دستی و همچنین تعدادی از روستاهای گیلان بعنوان روستای ملی، غرفه گیلان با اجرای زنده‌ برخی از رشته ها به معرفی‌ صنایع دستی پرداخت.

اداره کل میراث فرهنگی گیلان در دو بخش صنایع دستی چادرشب بافی و رشتی دوزی به صورت ورکشاپ در غرفه به معرفی هر چه بیشتر این دو رشته ثبت‌ شده اقدام نمودند.

معاون صنایع دستی کشور، در آخرین روز نمایشگاه در بازدید از غرفه گیلان، ضمن تشکر و قدردانی از هنرمندان به حضور رشته های بیشتر صنایع دستی در نمایشگاه های پیش روی تاکید داشته و از برگزاری خوب و چیدمان غرفه گیلان اعلام رضایت و تشکر داشتند.

شایان ذکر است اداره کل صنایع دستی گیلان با همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت نسبت به تدارک مقدمات بازدید نمایندگان و ارزیابان جهانی از شهر رشت بعنوان شهر جهانی صنایع دستی می باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × دو =