بهره‌برداری از ۲۰ پروژه آموزشی جدید در گیلان همزمان با دهه فجر

0 9

همزمان با افتتاح متمرکز یک‌هزار و ۱۰۰ مدرسه در سراسر کشور به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، ۲۰ پروژه آموزشی نیز در گیلان به بهره‌برداری رسید.
عصرکاسپین/ در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی یک‌هزار و ۱۰۰ فضای آموزشی کشور با دستور و با حضور دکتر رئیسی رئیس‌ محترم جمهور به صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری رسید که از این تعداد ۲۰ پروژه با ۱۰۲ کلاس درس با زیربنای ۹۹۱۱ مترمربع و هزینه کرد بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان در استان گیلان نیز با حضور دکتر اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در گیلان، مهندس دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، دکتر احمدی سنگری رئیس مجمع نمایندگان استان و جمعی دیگر مسوولان استانی در رشت به بهره‌برداری رسید.

دکتر عباسی استاندار گیلان در آئین بهره‌برداری از پروژه های آموزشی با بیان اینکه این افتتاحیه ها در دهه فجر منجر به ایجاد امید و انگیزه در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر دانش آموزان می‌شود، اظهار کرد: بنده به عنوان خدمت‌گذار شما در استان گیلان بسیار خرسندم که دو واحد آموزشی در شهر رشت و‌ با حضور دانش آموزان به بهره‌برداری رسیده است زیرا احداث واحد آموزشی منجر به رفع بسیاری از مشکلات در جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نوسازی، توسعه و احداث واحدهای آموزشی در استان گفت: برنامه راهبردی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم کمک و توسعه به نظام آموزشی است از این رو هرگونه هزینه در این زمینه در واقع سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

دکتر اسدالله عباسی با تاکید بر لزوم توجه به نوسازی، توسعه و احداث واحدهای آموزشی در استان گیلان گفت: افتتاح هر مدرسه در واقع تربیت و آموزش آیندگان این نظام‌ است.

وی ادامه داد: دشمن سعی داشته است تا به قشر فرهنگی و دانش آموزان نفوذ کند ولی نوجوانان و جوانان این مرز و بوم نشان دادند که پیوند قلبی میان مردم و انقلاب در جریان است.

استاندار گیلان در ادامه نقش خیرین مدرسه‌ساز در توسعه نظام آموزشی در گیلان و کشور را بسیار موثر دانست و افزود: خداوند به خیرین توفیق خدمت به نظام آموزشی را اعطا کرده و با احداث هر مدرسه‌ای، لبخند به لبان دانش آموزان آمده و آینده‌سازان این نظام، تربیت می‌شوند.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان برنامه راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت مردمی و انقلابی کمک و توسعه به نظام آموزشی می‌باشد از این رو هرگونه هزینه در راستای ارتقای نظام آموزشی در واقع سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

در ادامه مهندس علی دقیق مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گیلان با بیان مطالبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام امت و شهدای گرانقدر گفت: توسعه همه جانبه کشور با توسعه فضاهای آموزشی امکان پذیر است.

وی با اشاره به مشارکت ارزشمند خیر نیک اندیش سرکار خانم پتکی در احداث مدرسه ۱۴ کلاسه رقیه حجتی به نام مادر گرامیشان افزود: خیرین مدرسه ساز در گیلان تاکنون یک هزار و ۵۹۸ کلاس درس در این استان برای تحصیل آینده سازان احداث کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۰۲ کلاس درس با زیربنای ۹ هزار ۹۱۱ متر مربع در ایام الله دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسد، افزود: برای افتتاح این پروژه بیش از ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

دقیق با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۹۸ کلاس درس در ۳۸۱ فضای آموزشی توسط خیرین استان ساخته شده‌است، تصریح کرد: طی چهار سال گذشته ۶۰ درصد فضاهای آموزشی در استان با مشارکت خیرین احداث شده است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × یک =