دستگاه ها به تکالیف قانونی خود برای تسهیل ازدواج جوانان عمل کنند

0 15

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به بحران جمعیتی قابل انتظار در صورت تداوم وضعیت کنونی ازدواج و فرزندآوری و با یادآوری این نکته که مسائل مرتبط با جوانان یکی از تاثیرگذارترین پارامتر‌ها بر آینده جوامع است، اظهار داشت: دستگاه‌ها به تکالیف قانونی خود برای تسهیل ازدواج و افزایش اشتغال جوانان عمل کنند.

عصر کاسپین/ سیدمجید محمدنژاد معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان که با دستور بررسی مسائل مرتبط با جوانان و هماهنگی برنامه‌های هفته جوان برگزار شد؛ با بیان این مطلب که دشمنان سعی دارند تا مرز‌های فکری و اخلاقی جوانان ما را فتح کنند، اظهار داشت: اما این بار نیز همچون گذشته، آرمانخواهی و ارزش گرایی الگو گرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی، مانع از موفقیت این نبرد ترکیبی خواهد شد.

وی افزود: جوانان آگاه کشورمان در صورت مشاهده همدلی و دریافت حمایت‌های لازم، توانمندی عبور موفق از مشکلات و تبدیل تهدید به فرصت را دارند.

محمدنژاد با اشاره به تکالیف قانونی دستگاه ها در تسهیل ازدواج و رفع موانع اشتغال جوانان، گفت: بر این اساس دستگاه‌ها موظف به اختصاص ۲۰ درصد از سالن ها و اماکن تفریحی خود برای برگزاری مراسم ازدواج جوانان می باشند؛ که در این راستا اداره ورزش و جوانان شهرستان برای در اختیار گذاردن دو سالن ورزشی متعلق به خود برای برگزاری جشن های ازدواج در ساعات از قبل هماهنگ شده، اعلام آمادگی نموده است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز با هدف تقویت شاخص های اشتغال جوانان، از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۲۰ میلیارد تومان وام اشتغال به جوانان جویای کار پرداخت نموده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری رشت، در ادامه با بیان این مطلب که بهزیستی شهرستان نیز از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان آذرماه سال جاری در یک مرکز مشاوره دولتی و قریب به ۵۰ مرکز خصوصی مشاوره، به ۳۳۲۳ نفر از جوانان مشاوره های لازم قبل از ازدواج را ارائه نموده است، خاطر نشان کرد: همچنین بیش از ۵۰ نفر از جوانان نجات یافته از دام اعتیاد نیز توسط بهزیستی از تسهیلات ایجاد و توسعه اشتغال بهره‌مند گردیده اند.

وی با اشاره به در پیش بودن روز و هفته جوان و تاکید بر لزوم مشارکت دستگاه ها و سمن ها در برگزاری باشکوه، پرنشاط و متنوع این مراسم، اظهار داشت: از برنامه‌های پیش‌بینی شده این هفته، جشنواره جوان برتر ایران زمین می باشد که با محور‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی و اجتماعی و با هدف امیدآفرینی، خودباوری و شناسایی و معرفی جوانان موفق و اندیشه های نوی جوانان برگزار خواهد شد.

محمدنژاد همچنین خواستار حمایت از قشر جوان برای شناسایی زمینه‌های علاقمندی و هدایت و راهنمایی آنان در رسیدن به اهداف خود شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + هشت =