مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان خبر داد: از ابتدای سال تاکنون یکهزار و ۸۸۶ برگ سند روستایی و شهری در گیلان صادر شد

0 11

حامد دائمی جفرودی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان اظهار داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون هزار و ۸۸۶ برگ سند روستایی و شهری با همکاری ثبت اسناد و املاک صادر شده است.

عصر کاسپین/ آئین واگذاری اسناد مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان، حامد دائمی جفرودی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، فرماندار شهرستان لاهیجان و جمعی از مدیران کل و مدیران شهرستانی در مسجد جامع روستای کلشتاجان شهرستان لاهیجان برگزار شد.

حامد دائمی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اواخر دهه ۷۰، بر اساس تبصره ۷۱ برنامه دوم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور، به منظور تحدید حدود و رسمیت بخشیدن به مالکیت املاک فاقد سند مالکیت در روستاها، با همکاری ثبت اسناد و املاک نسبت به صدور سند مالکیت برای املاک روستایی اقدام کرد که این روند در ماده ۱۴۰ برنامه سوم توسعه و ماده ۱۳۳ برنامه چهارم توسعه ادامه داشته و در برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور، روند صدور سند مالکیت از ماده به صورت قانون موسوم به قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن تبدیل گردید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان افزود: بر اساس ماده ۱ قانون مذکور، علاوه بر صدور سند مالکیت املاک واقع در محدوده روستاهای بالای بیست خانوار، برای اولین بار صدور سند مالکیت برای املاک شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر جمعیت، نیز به بنیاد مسکن محول گردید. در برنامه ششم توسعه نیز همانند برنامه پنجم، قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن ابقاء و به منظور صدور اسناد مالکیت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت، با همکاری مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه دارد.

دائمی با اشاره به طرح صدور سند توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: تاکنون، برای ۸۰۰ روستای بالای بیست خانوار طرح صدور سند اجرا و تعداد ۱۵۵ هزار و ۷۸۳ برگ سند روستایی صادر گردیده و از سال ۱۳۹۰ به بعد نیز برای شهر کمتر از بیست و پنج هزار نفر جمعیت طرح صدور سند اجرا و تعداد دو هزار و ۷۷۲ برگ سند مالکیت شهری صادر گردید.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون یک هزار و ۸۸۶ برگ سند روستایی و شهری با همکاری ثبت اسناد و املاک صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در خصوص صدور اسناد مالکیت روستایی در شهرستان لاهیجان افزود: ۵۳۳ برگ سند در سالجاری صادر و تحویل متقاضیان گردید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + پنج =