مراسم تقدیر از برگزیدگان پنجمین سالانه شهر پژوهی شهرداری رشت ۱۴۰۱ در دفتر شهردار و در دومین جلسه شورای پژوهش شهرداری رشت برگزار شد

0 16

به مناسبت پنجمین سالانه شهرپژوهی شهرداری رشت مراسم تقدیر از برگزیدگان این رویداد در ساختمان شهرداری رشت انجام شد. 

عصر کاسپین/ همچنین در بخش دوم این جلسه  معرفی اولویت های پژوهشی برای فعالان این رشته و طرح های قابل ارائه به شهرداری از سوی پژوهشگران و دانشجویان رشته های مرتبط اعلام گردید. 

در این مراسم اعلام شد: به دنبال فراخوانی که به مناسبت هفته پژوهش، در چهار رویداد: ششمین جشنواره پژوهشگر برتر، پنجمین جشنواره پروپوزال و نخستین مسابقه کتابخوان و کتابشناس برتر برای کارکنان این شهرداری اعلام شده بود، پنجمین سالانه شهرپژوهی شهرداری رشت برگزار شد و نفرات برگزیده که به داوری اساتید هیات علمی دانشگاه های گیلان و پیام نور و همچنین نیروی انسانی تحصیلکرده و دارای مقطع دکترا در بدنه شهرداری رشت درآمده بود،  اعلام گردید. 

همچنین اولویت های پژوهشی شهرداری رشت که توسط اداره مطالعات و پژوهش از سوی معاونت ها و سازمانهای شهرداری احصا و جمع بندی گردید، در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

 

  

یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت در این جلسه که با حضور دکتر ابرقویی معاون مدیرکل امور شهری استانداری، دکتر آزمون ، رییس اداره مطالعات و پژوهش شهرداری رشت و تعدادی از مدیران و پرسنل شاغل در شهرداری رشت برگزار شد اظهار داشت: توسعه شهری بدون پژوهش امکان پذیر نیست و اهمیت تحقیق و پژوهش در مدیریت شهر و پیشبرد مطلوبهای مورد نظر در این راستا اهمیتی فوق‌العاده دارد.

وی گفت: آموزشهای ضمن خدمت اولویتی است که برای بهبود کار باید به آن پرداخت  و با توجه به پتانسیل ها و انگیزه کاری که در پرسنل شهرداری در سازمانهای مختلف دیده می‌شود ، نباید این مهم را از نظر دور داشت.

   

وی ضمن تشکر از همکارانی که در  برگزاری پنجمین سالانه شهرپژوهی شهرداری رشت تلاش نموده اند گفت: پژوهش و آموزش در کنار ارائه خدمات برای بهبود عملکرد شهرداری باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست شهرداری رشت ابراز امیدواری کرد که شهرداری رشت مرجعی باشد برای ارائه و اجرای طرح های پژوهشی، عمرانی و ایجاد ظرفیتهای جدید اقتصادی.

 

دکتر ابرویی ،  معاون مدیرکل امور شهری استانداری در سومین جلسه شورای پژوهش شهرداری رشت کفت: میتوانیم در حرکتی حمایتی از پایان نامه های دانشجویان با موسسات علمی و دانشگاهی قرارداد ببندیم و حل معضلات شهری را با پرداختن نخبه های علمی شهر به این اولویتها پیش ببریم.

 در این جلسه حمید آزمون مدیر نوسازی و تحول اداری گفت: پس از دریافت  و جمع بندی موضوعات، محورها و عناوین پژوهشی از ۵ معاونت، ۱۰ سازمان و مناطق پنجگانه شهرداری رشت، ۶۹ موضوع در این جلسه معرفی گردیده که پیش از این نیز از طریق نامه نگاری جهت بررسی اولیه به پیوست برای اعضای شورای پژوهش شهرداری رشت ارسال شده بود. همچنین ممکن است در این میان موضوعاتی مغفول مانده باشد که خارج از مصوبات این جلسه مطرح می شود و طرح آنها نیز به شرط تایید شدن در شورای پژوهش بلامانع میباشد.

وی گفت: اعضای شورای پژوهش ۶۹ اولویت مشخص شده را بررسی و طی دو هفته آینده به شهرداری رشت ارائه نمایند که اطلاع رسانی رسمی آن از طریق پورتال شهرداری رشت و مدیریت نوسازی و تحول اداری انجام می گیرد.

علی بهارمست، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری رشت نیز در این رابطه تصریح کرد: اولویتهای مصوب شده در این سازوکار از فیلترهایی عبور کرده و برای پیشگیری از هزینه های غیر ضروری مدارک و مطالعات مرتبط گذشته در کتابخانه مرکزی شهرداری رشت جمع آوری گردیده است.

بهارمست  عنوان کرد: لازم است مانند دیگر کلانشهرها نظیر تهران اصفهان و تبریز، چشم اندازی بیست ساله از عملکردهای پیش رو را در برنامه راهبردی – عملیاتی شهرداری رشت که مطالعات آن توسط دانشگاه گیلان آغاز شده، تدوین نماییم و در ادامه و در برشهایی پنج ساله این اقدامات را دسته بندی نموده و کلیه پروژه ها و برنامه ها در مسیر  تحقق چشم انداز توسعه شهر قرار گیرد.

وی اشاره‌ داشت : به این ترتیب با روی کار آمدن هر شورا، چشم اندازی مشخص و برنامه های کاری معین در آن بازه زمانی در دسترس خواهد بود و از هدر رفت انرژی و هزینه پرهیز خواهد شد.

در این جلسه موضوعات مدیریت پسماند، حمل و نقل ترافیک، مباحث شهرسازی و معماری و برندسازی شهری به همراه موضوعات سیما، منظر، فضای سبز و زیباسازی شهری از مهمترین رویکردهای شهرداری رشت برای سالهای پیش رو نام برده شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − چهار =