نهاد کتابخانه ها یکی از مهمترین مراکز دفاع در برابر جنگ هیبریدی دشمن است/ نیازمند همت جمعی در تقویت کتابخانه ها هستیم

0 11

فرماندار رشت با اشاره به هدف قرار دادن نسل جوان کشور با انواع توطئه های سایبری، روانی و اطلاعاتی توسط دشمنان، اظهار داشت: در تعریف و اجرای دفاع چند بعدی در برابر جنگ هیبریدی استکبار، نهاد کتابخانه‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

عصر کاسپین/ حمیدرضا امام پناهی در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با اشاره به ارتباط مستقیم میزان مطالعه سرانه افراد در جامعه با تقویت آگاهی، بالا رفتن قدرت تجزیه و تحلیل درست مسائل، ایمنی در برابر اطلاعات فله ای موجود در رسانه های غیر رسمی و فضای مجازی و همچنین تولید علم و پیشرفت کشور ها، خاطرنشان کرد: کتابخانه های شهر اولین ها، با وجود استقبال تاریخی و همیشگی مردم فرهنگ پرور این دیار از کتاب و کتابخوانی، مستعد نقش آفرینی بیشتر در عرصه علم و فرهنگ، می باشند.

وی افزود: همه باید کمک کنیم تا نهاد کتابخانه‌های عمومی جدای از فعالیت‌های عادی، در جایگاه شایسته خود در گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی قرار گیرد.

امام پناهی با بیان این مطلب که هدف دشمن از بکارگیری انواع دسایس در برابر نظام اسلامی، ناکارآمد جلوه دادن حاکمیت مردمسالار دینی و کاستن از شدت اشتیاق ملل تحت ستم و توده های مسلمان منطقه از پیروی الگویی به نام جمهوری اسلامی است، گفت: در جنگ هیبریدی به عنوان شیوه نوین نبرد دشمنان علیه ایران اسلامی، نیازمند بکار بستن دفاع هیبریدی و چندبعدی می باشیم؛ که در این راستا یکی از مراکز مهم تعریف و اجرای این دفاع در عرصه فرهنگ، نهاد کتابخانه های عمومی است.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به ضرورت جدی گرفتن جلسات مرتبط با کتابخانه ها و مشارکت بدون عذر مسئولین در استماع مشکلات و تصمیم گیری های فرهنگی، اظهار داشت: برای گسترش فرهنگ کتابخوانی و یاری رسانی به ایجاد فضای مناسب فعالیت‌های کتابخوانی در شهرها و دهستان‌های تابعه، نیازمند احساس مسئولیت و همت جمعی در حمایت این نهاد عمومی هستیم.

وی همچنین بر لزوم اجرای مصوبات این جلسات از جمله پرداخت به موقع سهم نیم درصدی شهرداری ها تاکید کرد.

فرماندار رشت با تبریک قرار گرفتن در آستانه ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، خواستار استفاده از ظرفیت بالای کتابخانه‌ها در گرامیداشت این روز های مبارک و تقویت همکاری مابین این نهاد با آموزش و پرورش در راستای جبران آسیب های دوساله تعطیلی ناگزیر مدارس گردید.

تقوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز با اشاره به اهمیت کتاب در بیان واقعیات و ابهام زدایی از مسائل مطرح در بین نسل جوان، کتاب “حاج قاسمی که من میشناسم” نوشته حجت الاسلام شیرازی از رفقای چند دهه ای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را یکی از کتاب های مفید در این زمینه معرفی نمود.

وی با اشاره به محرومیت بالای رشت در بین دیگر مراکز استانی در زمینه برخورداری از فضای کتابخانه ای مورد نیاز، گفت: با توجه به ظرفیت بالا و غنای فرهنگی رشت، در صورت افزایش سرانه کتابخانه ای، با خیل عظیم کتاب دوستان و فعالین فرهنگی مواجه خواهیم بود.

تقوی با تشکر ویژه از توجه فرماندار رشت به مقوله کتابخانه های رشت و تقدیر از زحمات همکاران مجموعه متبوع خود در شهرستان رشت، ادامه داد: با وجود کمبود های فراوان، خوشبختانه کتابخانه‌های میرزا کوچک، امام حسن‌مجتبی‌(ع) و خاتم الانبیا (ص) رشت در کنار کتابخانه سیار فعال شهرستان، در زمره برترین کتابخانه‌های همردیف خود در کشور قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 14 =