به هم‌ریختگی در تیم اقتصادی دولت وجود دارد / اگر دولت و حاکمیت مماشات کنند به مردم ظلم کرده اند

0 3

کاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: ما به دنبال این هستیم که مشکل حل شود؛ اما با جنگ نمی‌شود! بین دستگاه‌ها که نمی‌توان جنگ به پا کرد. به عنوان قانون‌گذار که از روز اول ضمن اینکه اعتقاد داشتیم؛ رییسی فرد خوبی است و باید کمکش کرد اما اگر رییس‌جمهور نتواند مشکلات اقتصادی را جمع کند مجلس باید انجام دهد و این را تا به اینجا رساندیم که بخش زیادی از مجلس همراه هستند.

عصر کاسپین/ سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس  گفت: باید چند نفر را، چه دولتی و چه غیر دولتی، که در بازار ارز و سکه فساد ایجاد کردند، اعدام کنند و با آن‌ها برخورد جدی شود؛ زیرا آنان آب و نان را به روی مردم بسته اند و این باعث شده مردم لحظه به لحظه از بین بروند؛ وقتی در یک خانواده نان سر سفره نباشد چطور می‌خواهند زندگی خود را بچرخانند.

سیدکاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و نماینده مردم صومعه‌سرا گفت: من معتقدم که یک به هم‌ریختگی در تیم اقتصادی دولت وجود دارد که باید جمع شود. از سویی مجلس نباید منفعلانه عمل کند، چرا که جزو ارکان نظام است و به همین خاطر باید برنامه بدهد  و اگر خودش را حتی در بخش نظارت کنار بکشد آبی گرم نمیشود.

حاکمیت باید این موضوع را امنیتی ببیند چون ارزاق و زندگی مردم به دلار و سکه وابسته است

وی افزود: حاکمیت، دولت و مجلس در خصوص ارز خط مشی را تعیین می‌کنند. دیگر از آن زمان گذشته که مثلا رئیس کمیسیون‌های مجلس برای موضوع ارز جلسه بگذارند. حاکمیت باید این موضوع را امنیتی ببیند چون ارزاق و زندگی مردم به دلار و سکه وابسته است. اینجا دیگر کوچک، بزرگ و پیر و جوان، چپ و راست ندارد؛ حقوق عامه مردم مطرح است که باید قاطعانه رعایت شود. باید چند نفر که در بازار ارز و سکه فساد ایجاد کردند اعم از دولتی  و غیر دولتی را اعدام و با آن‌ها برخورد جدی کنند. زیرا آنان آب و نان را به روی مردم بسته اند و این باعث شده مردم لحظه به لحظه از بین بروند؛ وقتی در یک خانواده نان سر سفره نباشد چطور می‌خواهند زندگی خود را بچرخانند.

اگر دولت و حاکمیت مماشات کنند به مردم ظلم کرده اند / اگر آقایان خود دست به کار نشوند ما وارد استیضاح بخشی از دولت می‌شویم

وی تاکید کرد: اگر حاکمیت در مماشات با فساد اقتصادی، چه مربوط به مسئولان باشند و چه نباشند و چه ناشی از فضای مجازی باشد کوتاهی کند به مردم ظلم کردند.

دلخوش در خصوص نظارت مجلس بر عملکرد دولت گفت: مشکلی که در بعد نظارت داریم این است که ۲۹۰ نفر نماینده داریم و هر کدام اگر بخواهند ۲ سوال کنند فرآیند سوال و استیضاح طول می‌کشند اما این وضع قابل تحمل نیست و احتمال دارد به دنبال این باشیم؛ اگر آقایان خود دست به کار نشوند ما وارد استیضاح بخشی از دولت می‌شویم و این دولت را از عدد می‌اندازیم. به طور نمونه وزیر امورخارجه ضعیف است و در ارتباط ما با کشورها را نمی‌تواند مدیریت کند و از سوی دیگر وزیر جهاد باید توانمند‌تر شود، امروز مشکل مملکت تنها مرغ و تخم‌مرغ نیست در بخش‌های مختلف باید به داد مردم برسند، وزیر اقتصاد تا الان نتوانسته کاری کند.

 رییسی فرد خوبی است و باید کمکش کرد / اگر رییسی نتواند مشکلات اقتصادی را جمع کند مجلس باید انجام دهد

نماینده مردم صومعه‌سرا در پاسخ به این سوال که مردم تا کی باید صبر کنند، گفت: ما به دنبال این هستیم که مشکل حل شود؛ اما با جنگ نمی‌شود! بین دستگاه‌ها که نمی‌توان جنگ به پا کرد. به عنوان قانون‌گذار که از روز اول ضمن اینکه اعتقاد داشتیم؛ رییسی فرد خوبی است و باید کمکش کرد اما اگر رییس‌جمهور نتواند مشکلات اقتصادی را جمع کند مجلس باید انجام دهد و این را تا به اینجا رساندیم که بخش زیادی از مجلس همراه هستند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح از سوال از رییس‌جمهور افزود: سوال از رئیس جمهور را دوستان مطرح کردند؛ من اعتقاد دارم، در همین چند روز آینده اگر سران قوا که بخشی از وظایف مجلس را در اختیار گرفتند نتوانند کاری کنند مجلس باید آن قاطعیت خود را نشان دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 9 =