تعرفه‌های گاز از ابتدای سال ۱۴۰۲ بدون تخفیف محاسبه خواهد شد

0 9

بر اساس مصوبه مورخ ۱۶ بهمن ماه سال جاری هیئت وزیران، صرفاً تا پایان سال ۱۴۰۱، رشد تعرفه‌های مندرج در جدول دوره سرد سال خانگی نسبت به تعرفه‌های قبل از مصوبه و با هدف کاهش هزینه‌های مربوط به مصارف گازطبیعی خانوارها، به میزان ۷۰ درصد تا سقف تعیین‌شده کاهش یافته و تعرفه‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۲ بدون تخفیف محاسبه خواهد شد.

عصر کاسپین/ مسلم رحمانی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر، اظهار داشت: این مصوبه به علت کاهش شدید دمای هوای کشور در فصل سرد امسال و با هدف کاهش هزینه‌های مربوط به مصارف گاز طبیعی خانوارها که به دلیل عدم آمادگی لازم آن‌ها در خصوص کنترل مصارف گاز متناسب با الگوی بهینه مصرف بوده، به تصویب هیأت وزیران رسیده است.

به گفته رحمانی، این کاهش گازبها برای اقلیم‌های ۱ تا ۵ به ترتیب تا سقف ۱۳۰۰، ۱۲۵۰، ۱۲۰۰، ۱۰۰۰ و ۸۰۰ مترمکعب در ماه به ازای هر واحد خانگی قابل اعمال خواهد بود. اما، ملاک محاسبه گازبهای مشترکین از ابتدای سال ۱۴۰۲، تعرفه‌های مندرج در مصوبه مورخ ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی ادامه داد: از این رو، ضروری است مشترکین خانگی گاز نسبت به مدیریت مصرف گازطبیعی، دقت و توجه لازم را مبذول داشته باشند؛ چراکه این مهم تنها با رعایت الگوی مصرف و دقت هرچه بیشتر در استفاده از این نعمت الهی امکان‌پذیر است.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در پایان، از مشترکین عزیز خواست تا ضمن صرفه‌جویی و مصرف بهینه گازطبیعی، هزینه گاز مصرفی خود را کنترل کرده و با توجه به پلکانی بودن محاسبه گاز مصرفی، با رعایت الگوی مصرف و قرار گرفتن در دامنه‌های پایین‌تر، این هزینه‌ها را کاهش دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − پنج =