فرماندار شهرستان رشت خبر داد: رشت، مهیای پیوستن به فهرست شهرهای جهانی صنایع دستی میشود

0 10

فرماندار رشت با اشاره به حضور هفته آینده ارزیابان بین المللی و اهمیت اظهار نظر آنان در پیشرفت برنامه های توسعه ای شهرستان، اظهار داشت: رشت مهیای پیوستن به فهرست شهرهای جهانی صنایع دستی میشود.

عصر کاسپین/ حمیدرضا امام پناهی در جلسه بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته دستگاه‌های اجرایی در خصوص میزبانی از ارزیابان بین المللی ثبت جهانی رشت به عنوان شهر صنایع دستی؛ تحقق این امر را موضوعی مهم برای معرفی، برند سازی و تعیین محورهای توسعه شهرستان دانست.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر ضرورت انجام وظایف محوله هر یک از دستگاههای اجرایی در راستای داوطلبی رشت برای عضویت در فهرست شهرهای جهانی صنایع دستی، گفت: تغییر نام میدان گیل به میدان صنایع دستی گیل کار خوبی بود که صورت پذیرفت و در ادامه باید هر چه سریعتر نسبت به نصب المان های صنایع دستی و مرمت و بازپیرایی المان های موجود، نقاشی دیواری مرتبط با صنایع دستی در سطح معابر شهرس، برپایی کارگاه آموزشی و نمایشگاه صنایع دستی و همچنین اطلاع رسانی مناسب در این خصوص اقدامات لازم صورت پذیرد.

امام پناهی داشتن شناسنامه های جهانی مانند شهر خلاق خوراک، رشتی دوزی و شهر صنایع دستی را نمایانگر زمینه‌های مستعد رشت برای معرفی در سطح جهانی دانسته و اظهار امیدواری کرد تا از این فرصت ها به بهترین نحو برای توسعه شهرستان بهره برداری شود .

وی افزود: با ثبت جهانی رشت به عنوان شهر صنایع دستی و به تبع آن رونق مراکز آموزشی، کارگاهی و نمایشگاهی؛ شاهد شکوفایی بازار کسب و کار و درآمد زایی مناسب خانواده ها خواهیم بود.

فرماندار رشت ارزش افزوده دست‌ساخته‌های زنان هنرمند سرپرست خانوار را از دیگر مزایای ثبت جهانی رشت برشمرد که علاوه بر خودکفایی اقتصادی آنان، نقش موثری نیز بر میزان اشتغال پایدار شهرستان خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک + دو =