مدیرکل بیمه سلامت گیلان عنوان کرد: پرداخت ۱۵۷ میلیاردی هزینه های درمان بیماران خاص در گیلان

0 4

مدیرکل بیمه سلامت گیلان از پرداخت ۱۵۷ میلیارد تومان از سهم سازمان بیمه سلامت و صندوق بیماران خاص و صعب العلاج برای بیماران استان به موسسات طرف قرارداد طی امسال خبر داد و گفت: پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به افراد مشمول دریافت هزینه های مازاد پرداخت شده است.

عصر کاسپین/ وی افزود: اساسنامه این صندوق در ۲۷ شهریور ماه به تصویب هیات دولت رسید ودر سوم آبان ماه ۱۴۰۱، این صندوق با حضور مسئولان کشوری رونمایی شد و در ادامه روند در ۱۴ آبان ماه کارگروه استانی را تشکیل دادیم.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان در بخشی دیگر به خدمات صندوق برای ۱۰۷بیماری اشاره کرد و گفت: این صندوق به سه گروه از بیماران خدمات ارائه می کند که خدمات گروه اول شامل هزینه های مازاد بیمه پایه و بیمه تکمیلی برای برخی از بیماریها شامل تالاسمی، هموفیلی ،ام اس ،دیالیز صفاقی ،دیالیز خونی، بال پروانه ای ،اس ام آی( تیپ ۱_۲و۳)اوتیسم ،سرطان ،پرفشاری شریان خون، سکته مغزی، پیوند کلیه ،پیوند قلب،وانواع بیماریهای بدخیم و… هزینه های مازاد بر بیمه های پایه و تکمیلی پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: افرادی که تحت پوشش هرنوع بیمه ای باشند اعم از بیمه سلامت ،بیمه تامین اجتماعی، بیمه نیروهای مسلح، بیمه صدا و سیما و بیمه بانک ها با شند اگر هزینه ای مازاد بر بیمه پایه و تکمیلی داشته با شند بادر دست داشتن مدارک مرتبط گواهی پزشک مرتبط با آن بیماری وفاکتورهای پر پرداخت شده از ابتدای سال ۱۴۰۱ در شهرستانها به ادارات بیمه سلامت ودر رشت به میز خدمت اداره کل بیمه سلامت مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۷ هزار نشان برای ۳۱ هزار بیمار مشمول صندوق بیماریهای خاص و صعب العلاج در گیلان فعال شده و در حال خدمت است، افزود: یکی از رسالت های سازمان بیمه سلامت حفاظت از بیمه شدگان در برابر هزینه های درمان است.وی با بیان اینکه بیماران خاص و صعب العلاج حتی زوجین نابارور می توانند متقاضی وام قرض الحسنه صندوق باشند، اضافه کرد: افراد به واحد بیماری های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مراجعه و تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

عاطف راد، گیلان را اولین استان در فعالیت صندوق بیماران خاص و صعب العلاج و جذب منابع مالی دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون صد درصد بودجه در نظر گرفته شده، بارگذاری اسناد را انجام دادیم و پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به افراد مشمول دریافت هزینه های مازاد پرداخت شده است. وی همچنین از پرداخت ۱۵۷ میلیارد تومان از سهم سازمان بیمه سلامت و صندوق بیماران خاص و صعب العلاج برای بیماران استان به موسسات طرف قرارداد طی امسال خبر داد و گفت: افراد می توانند برای پاسخگویی به هرگونه سوال و ابهام درباره صندوق در ساعات اداری با شماره ۳۳۹۹ داخلی ۱۲۲ و در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل با شماره ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست + هفده =