سومین رویداد تانا برگزار شد

0 3

سومین رویداد تانا (توسعه و ارتقاء زیست­ بوم نوآوری استان­ها) در سال جاری، با موضوع محیط زیست با دبیری مهندس کوهستانی مدیر موسسات و دهکده فناوری و نوآوری فشتام با حضور مدیران ارشد سازمان پارک علم و فناوری، جهاد کشاورزی استان ، محیط زیست، مرکز تحقیقات ابریشم کشور، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی  و شرکت های دانش بنیان، فناور، نوآوری و سرمایه گذاران برگزار شد.

عصر کاسپین/ مهندس کوهستانی، با اشاره به جزئیات برگزاری رویداد تانا، بیان کرد: «تانا یا توسعه و ارتقاء زیست ­بوم نوآوری استان­ها » بستری مناسب برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری هر استان به سوی توسعه خلاق و ارزش آفرینی است که در سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» با حمایت و هم افزایی شرکت‌های پیشرو، مسیر توسعه فناوری و نوآوری کشور را هموار می‌سازد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: این رویداد مشکلات و نیاز‌های حوزه اقتصادی از جمله محیط زیست را جمع‌آوری کرده و پیشنهادات و راهکار‌های نوآورانه و خلاقانه را برای این موضوعات حمایت می‌کند.

دکتر علی باستی با اشاره به شرایط حضور در این رویداد، اظهار کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی، فناوران و صاحبان ایده از جمله دانشجویان، اساتید، شرکت‌های دانش‌بنیان، صاحبان صنایع، کارگاه‌های تولیدی و سایر افراد می‌توانند در این رویداد شرکت کنند. شرکت‌کنندگان در این رویداد مشکلات و مسائل در حوزه‌های مورد اشاره را شناسایی و راه‌ حل پیشنهادی خود را ارائه می‌دهند و بر اساس مفید و راهگشا بودن راه‌ حل مذکور، از آن‌ها حمایت خواهد شد.

در این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به جهت دهی تولیدات کشاورزی به سمت دانش بنیان گفت: با توجه به شرایط ویژه استان در بخش کشاورزی، بهره مندی از تجربه و تخصص شرکت های دانش بنیان و فناور می تواند ارزش افزوده بالایی را در حوزه کشاورزی ایجاد نمود.

 

در این رویداد یک روزه، ضمن جمع آوری نیازهای احصاء شده سازمان های مرتبط، شش راهکار فناورانه برای رفع نیازهای اعلام شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ارائه شد.

همچنین، طرح تولید «آنتی اکسیدان از ضایعات انواع ماهی» که به عنوان یک راهکار برای ایجاد ارزش افزوده از پسماندهای آبزیان ارائه شد، مورد توجه یکی از سرمایه گذاران حاضر در رویداد قرار گرفت و مقرر شد مذاکرات برای انعقاد قرارداد سرمایه گذاری در این طرح، با همکاری کارگزار شبکه فن بازار ملی در استان (مؤسسه ایده پدید) انجام شود.

 

مجموعه رویدادهای تانا، بر اساس برنامه اجرایی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص شناسایی نیازهای فناورانه اسـتان ها و رفع نیازهای احصا شده با اسـتفاده از ظرفیت شـرکت های دانش بنیان و فناوران، در استان های کشور برگزار می شود، و تاکنون ۳ رویداد در حوزه های کشاورزی (با رویکرد امنیت غذایی)، فندق، و محیط زیست به ترتیب در شهریور، دی و اسفند ۱۴۰۱ در استان گیلان برگزار شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − دو =