فرماندار رشت در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان : مردم نگران بازار شب عید نباشند

0 3

فرماندار رشت با بیان این مطلب که در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان تمهیدات لازم برای کنترل بازار و تامین کالاهای اساسی خانوار اندیشیده شده، گفت: مردم نگران بازار شب عید نباشند.

عصر کاسپین/ حمیدرضا امام پناهی در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان که با حضور روسا و نمایندگان ادارات مسئول تشکیل گردید؛ با اشاره به این مطلب که بر اساس تجربه، رشت بیشترین حجم ورودی مسافرین در بین شهرستان های استان را به خود خواهد دید، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها برای رفاه حال شهروندان و مسافرانی که رشت را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب نمود اند انجام شده و مردم باید در تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان حضور تیم‌های بازرسی و نظارت بر عملکرد صنوف را به عینه مشاهده کنند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر حضور پررنگ دستگاه‌های متولی مانند صمت، اتاق اصناف، اتحادیه ها و تعزیرات در ایام نوروز و ماه رمضان بهمراه اتخاذ تدابیر لازم برای تامین و عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز، خاطرنشان کرد: مردم نگران بازار شب عید نباشند.

* نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا تا پایان سال دایر خواهد بود

امام پناهی با اشاره به آغاز بکار نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا با هدف تنظیم بازار از بیستم اسفند ماه در محل نمایشگاه بین المللی رشت، ادامه داد: این نمایشگاه با داشتن ۲۱۶ غرفه فروش اقلام مختلف و متنوع که ۱۰ غرفه آن ویژه توزیع کالاهای اساسی است، با عرضه از ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزان تر از قیمت بازار، تا پایان سال برقرار می باشد.

وی افزود: ۸ غرفه توزیع میوه شب عید در سطح شهر رشت، آماده تامین و عرضه حدود ۱۰۰ تن پرتقال و سیب مورد نیاز شهروندان می باشند.

* انبارهایی که از طرف صاحبان کسب و کار معرفی نشده باشند، از مصادیق احتکار است

فرماندار رشت با عنوان این مطلب که ضرر ناشی از احتکار و گرانفروشی لطمات شدیدی به تولید داخلی و توان اقتصادی خانوار وارد خواهد آورد، اظهار داشت: هر انبار کالایی که از طرف صاحبان کسب ‌و کار به مراجع قانونی معرفی نشده باشد؛ بمنزله احتکار تلقی و در معرض تعزیرات خواهد بود.

وی ادامه داد: سامانه ۱۲۴ (سامانه یکپارچه رسیدگی به شکایات مردمی)، به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارشات مردمی در مورد هر گونه گرانفروشی و کم‌فروشی واحدهای صنفی می باشد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با ذکر این مطلب که شهرستان رشت در عرضه اقلام گوشت منجمد، مرغ منجمد، برنج و شکر بیشترین درصد جذب و توزیع در سطح استان را به خود اختصاص داده است، گفت: نظارت‌ها بر زنجیره تولید و توزیع مرغ، جهت کنترل بازار و جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت ها در ایام نوروز و ماه رمضان تشدید خواهد شد.

امام پناهی تاکید کرد: برخی خوراکی های مخصوص ماه مبارک رمضان مانند زولبیا، بامیه و انواع آش در کنار کالاهای اساسی در سبد غذایی مردم، به طور کامل در حیطه نظارتی بازرسان تنظیم بازار قرار داشته و هرگونه فروش گران تر از قیمت مصوب آنها تخلف محسوب خواهد شد.

وی یادآور شد ۳۰ اکیپ بازرسی دونفره اداره صمت، از ۱۵ اسفند ماه تا پایان ماه مبارک رمضان در کنار اکیپ‌های بازرسی مشترک دستگاه‌ها، عهده دار نظارت و کنترل بازار خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − دو =