مدیرکل بنیاد مسکن گیلان؛ تهیه طرح هادی در ۹۸ درصد روستاهای صومعه سرا

0 16

مدیر کل بنیاد مسکن گیلان گفت: از مجموع ۱۵۲ روستای شهرستان صومعه سرا ، ۱۵۰ روستا دارای طرح هادی مصوب میباشد و شاخص برخورداری شهرستان ۹۸ درصد است.

عصر کاسپین/ مهندس حامد دائمی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به همراه حجت السلام والمسلمین قربان پور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، بابایی معاون مسکن شهری، میربلوک رئیس اداره حراست و خوشرو مسئول روابط عمومی، با حضور در فرمانداری صومعه سرا با مهندس مهدی صفاتی فرماندار شهرستان صومعه سرا دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: در روستاها تهیه و اجرای طرح هادی، تامین زمین روستاییان، صدو اسناد مالکیت، مقاومسازی مسکن روستایی به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و متولی دیگری ندارد.

وی به خدمات چندین ساله بنیاد مسکن در عمران وآبادانی روستاها اشاره و افزود: بنیاد مسکن، یکی از نهادهایی است که بیشترین نقش را در عمران و توسعه روستاها در سطح کشور دارد.

مهندس دائمی در ادامه به اهمیت توسعه و عمران روستایی روستاها اشاره و اظهارکرد: توسعه روستایی در تمامی کشورهای درحال توسعه، موتور محرکه است و روستاهای کشور ما نیز از پتانسیلها و امکانات بسیار قوی برخوردار هستند و قطعا مسیر توسعه کشور از روستاها میگذرد.

مهندس دائمی یکی مهمترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در راستای عمران و آبادانی روستاها را اجرای طرح هادی عنوان نمود افزود: ۱۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۴۰۳۰۱ میلیون ریال در حال اجرا میباشد.

دائمی گفت: از مجموع ۱۵۲ روستای شهرستان ۱۵۰ روستا دارای طرح هادی مصوب میباشدو شاخص برخورداری شهرستان ۹۸ درصد است.

در ادامه فرماندار صومعه سرا اظهارداشت: بنیاد مسکن در راستای حمایت روستائیان عزیز و جلوگیری از مهاجرت آنان از دیارآبا و اجدادی خود تسهیلات با کارمزد ۵ درصد را بمنظور مقاوم سازی مسکن روستایی در نظرگرفته است که انتظار میرود روستائیان عزیز برای حفظ جان خود و خانواده شان در برابر بلایای طبیعی از این تسهیلات استفاده نمایند و دراین خصوص باید آگاهسازی لازم از طریق و بخشداریها و دهیاریها صورت گیرد.

صفاتی همچنین با اشاره به مشکلات روستاها درزمینه طرحهای هادی افزود: ارائه راهکار قانونی در مرتفع نمودن مشکلات قانونی ساخت و ساز و تهیه و اجرای طرحهای هادی روستایی قطعا روند مهاجرت را معکوس و موجب انگیزه و امید برای روستائیان خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین قربان پور ضمن بیان سخنانی پیرامون اهمیت مسئولیتهای اجرایی بویژه در نهادی مانند بنیاد مسکن که وظیفه اصلی آن خدمت به محرومین و قشر روستایی می باشد افزود: احیاء حساب ۱۰۰ امام (ره) و ایجاد زمینه مشارکت عمومی در رفع نیاز محرومین بی سرپناه جامعه و یاری رساندن به دولت در این امر خطیر، نشان از ماهیت مقدس بنیاد مسکن دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، خواستار تشکیل هیات امناء مسکن محرومین حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) در شهرستان شد. در پایان با تقدیر از زحمات مهندس اسماعیل صبور مهندس سید حسین محمدی بعنوان سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان صومعه سرا معرفی شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + سه =