نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس:«خاندان آل بویه» در زمان خود اسلام واقعی را زنده کردند

0 15

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه «خاندان آل بویه» در زمان حکومت خود اسلام واقعی را زنده کردند، گفت: در زمان حکومت این خاندان مسیر جدیدی در نحوه حکمرانی بنا شد.

عصر کاسپین/ در همایش ملی آل بویه اظهار کرد: خاندان آل بویه در زمان حکومتشان اسلام واقعی را زنده کردند.

وی با اشاره به پیشگویی‌هایی که امام علی (ع) در خصوص حکومت این خاندان کرده بودند اشاره کرد و افزود: این پیشگویی نشان می‌دهد که پیوند فکری خوبی با خاندان آل بویه وجود داشته است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه این خاندان از نظر اخلاق بیشترین اطاعت پذیری را با یکدیگر در نحوه حکمرانی داشته‌اند، افزود: مردم داری از دیگر خصلت‌های این خاندان به شمار می‌رفت.

فرخی با تاکید بر اینکه حکومت شیعی را آل بویه در زمان خود به اوج رساندند، اضافه کرد: این خاندان در دوران خود با اقلیت‌های مذهبی نیز ارتباط بسیار خوبی داشته تا جایی که یکی از وزرای حکومتشان مسیحی بوده است.

وی تصریح کرد: برپایی نماز عید غدیر، دسته جات عزاداری، سیاهپوش کردن در زمان عزاداری‌ها، جشن‌های ملی و مذهبی و… برای اولین بار در زمان حکومت آل بویه انجام گرفت و مسیر جدیدی در این دوران بنا شد.

فرخی با بیان اینکه پرورش دانشمندان و شکوفایی علم در این دوران بوده است، اضافه کرد: ایجاد بزرگترین کتابخانه و تأسیس بیمارستان در شیراز و بغداد نیز در دوران حکومت این خاندان صورت گرفته است.

نماینده لاهیجان و سیاهکل درمجلس تاکید کرد: مجوز دریافت فرهنگ تاریخی میراث فرهنگی با محوریت دیلمان گرفته شده است که مردم شناسی ملاک قرار گرفته شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =