نگاه دولت به بخش تولید راهبردی است

0 8

استاندار گیلان، منطقه آزاد انزلی را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری دانست و افزود: هدف گذاری و چشمم انداز گیلان در تجارت خارجی دستیابی به رقم ۹۰۰ میلیون دلار تجارت است چنانکه در سال گذشته ۷۳۰ میلیون دلار صادرات از این استان انجام شد.

عصر کاسپین/ استاندار گیلان نگاه دولت به بخش تولید را راهبردی دانست و گفت: اجازه نمی دهیم مدیری تولید کننده را نگران و عرصه را تنگ کند.

مراسم تجلیل از کارآفرینان و واحدهای نمونه صنعتی، معدنی و اصناف گیلان با حضور عیسی فرهادی مدیرعامل سازمان در استانداری گیلان برگزار شد

عباسی استاندار گیلان در این مراسم عنوان کرد: شعار سال ۱۴۰۱ راهبردی بوده و استراتژی نظام نیز بر همین مبنا قرار گرفته است و ما برای ارج نهادن به این مهم به مدیران اعلام کرده ایم هیچ تولیدکننده‌ای در روند اداری معطل نشود.

وی یادآوری کرد: اختلاف بین دستگاهی نباید مانع حرکت چرخه تولید شود. ما مشکلات کارفرمایان را به فردا موکول نمی کنیم،

وی تصریح کرد: مدیران باید فوری پاسخگو باشند و برای تحقق تعهد اشتغال واحدهای فعال را مورد تشویق قرار داده و از کار ارزشمند کسانی که در امر تولید موفق هستند حمایت کرده و فعالیت تولید کنندگان را ۱۰۰ درصد پایدار نگهدارند.

وی تصریح کرد: در ماههای اخیر به دلایلی شرایط مصرف گاز و برق برای واحدهای تولیدی با مشکلاتی مواجه شد که با محاسبه و تعیین جدول سعی شد این مساله به طور صحیح مدیریت شود تا به تولید کننده آسیب جدی وارد نشود.

عباسی از سازمان صنعت معدن و تجارت گیلان خواست مشکلات شهرک های صنعتی را با تولید کنندگان بررسی و تا حد امکان مرتفع کنند و گفت : نباید در مسیر تولید اشکالی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: طی ماههای آتی تا تابستان ۱۴۰۲ شاهد فعال شدن کریدور شمال- جنوب فعال و افتتاح راه آهن خواهیم بود ضمن انکه نوسازی ناوگان ریلی نیز در حال انجام است و سرمایه گذارانی هم برای فعالیت درحوزه اقتصاد دریا محور اعلام آمادگی کرده اند، زیرساختها برای ورود به قفقاز، آسیای میانه و اوراسیا نیز فراهم شده و ورود به این عرصه چشم اندازی نزدیک و در حال عملیاتی شدن است.

وی خاطر نشان کرد: از شهریور ۱۴۰۰ تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش به منظور جبران کمبود نقدینگی به واحدهای تولیدی پرداخت شده و در خصوص کالابرگ الکترونیک نیز ۳۲۹ اتحادیه و ۱۷۶ شرکت پخش وارد حلقه اتصال تولید و مصرف کننده شده اند.

استاندار گیلان منطقه آزاد انزلی را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری دانست و افزود: هدف گذاری و چشمم انداز گیلان در تجارت خارجی دستیابی به رقم ۹۰۰ میلیون دلار تجارت است چنانکه در سال گذشته ۷۳۰ میلیون دلار صادرات از این استان انجام شد.

وی تاکید کرد: تغییرات قیمت مواد اولیه در کارگروه مطرح و جلسه ویژه ای با موضوع رفع مشکلات با حضور تولید کنندگان تشکیل و گره گشایی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 3 =