کاشت ۴۰۵۵ اصله درخت و نهال در مناطق پنج گانه شهر رشت آغاز شد

0 10

یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت از آغاز درختکاری ها در مناطق پنجگانه شهری رشت توسط مناطق پنج گانه و  سازمان سیما،منظر و فضای سبز خبرداد.

عصر کاسپین/  با آغاز ماه پایانی سال و در آستانه بهار و با هدف افزایش سرانه فضای سبز شهری، درختکاری ۴ هزار و۵۵ اصله درخت در سطح مناطق پنجگانه شهر رشت، آغاز شد.

  اجرای درختکاری در مناطق پنجگانه رشت به نحوی انجام می‌شود که همه مناطق به شکلی یکدست از فضای سبز برخوردار شوند و برای مناطقی که کسری فضای سبز بیشتری داشته اند، تعداد نهال‌های بیشتری در نظر گرفته شده است.

 گونه های آماده کاشت در این اجرا شامل درختهای افراه، عنبرالسائل، انجیری، ون بومی، بلوط همیشه سبز ، توت کاکوزا، ژینگو، نارون و … است.

عملیات کاشت و ایجاد فضاهای سبز شهری، فقط شامل نهال نبوده و درختان چند ساله و قبلا کاشته شده در خزانه ها نیز در میان آنان وجود دارد که اکنون ارتفاع ۳ تا ۵ متر دارند. 

 تعداد دقیق نهال و درخت قابل کاشت که توسط مدیران مناطق و سازمان سیما منظر و فضای سبز برنامه ریزی شده است   به شرح ذیل می باشد:

در منطقه یک شهر رشت ۱۵۴، 

منطقه دو ۵۶۲ ، منطقه سه ۹۳۵ ، منطقه چهار ۶۱۲ و در منطقه پنج شهری رشت ۱۰۶۲ اصله درخت آماده به کاشت است.

همچنین  ۱۰۰ اصله درخت نیز به شکل نمادین در روز ۱۵ اسفند و طی مراسم روز درختکاری کاشته خواهد شد.

کاشت ۳۰ اصله درخت چندساله  از نوع برگ انجیری در بلوار شهید بهشتی رشت حدفاصل میدان مصلی تا چهارراه حشمت رشت، همچنین جانمایی و کاشت ۵۰۰ اصله درخت در بلوار خرمشهر در مسیر باغ رضوان و ۲۰۰ اصله نهال در مسیر میدان گیل تا خیابان جوان از اجراهای  اختصاصی در منطقه پنج شهری رشت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =