کنگره استانی بانوان تاثیرگذار گیلان/ استاندار گیلان: تاثیر بانوان در جامعه سازنده و قابل تحسین است

0 6

استاندار گیلان با اشاره به نقش تاثیرگذار بانوان و موفقیت‌های آنان در بخش‌های مختلف گفت: تاثیر بانوان در جامعه بسیار سازنده و قابل تحسین است.

عصر کاسپین/ اسدالله عباسی با همراهی دکتر حمید رضا امام پناهی فرماندار رشت در نخستین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار گیلان در سالن اجتماعات بانکی ملی در رشت با بیان اینکه بانوان تاثیرگذار و موفق در این استان خوب می‌درخشند و با اشاره به سخنانی از رهبر معظم انقلاب در ارتباط با نقش بانوان در جامعه اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری اگر زنان در حرکت اجتماعی یک ملت حضور نداشته باشند آن حرکت به جایی نخواهد رسید و موفق نخواهد شد.

وی با یادآوری کار و تلاش بانوان، مادران و مادربزرگ‌ها در گذشته اضافه کرد: امروز جای بانوانی که در کنار تربیت فرزندان به فعالیت‌های مختلف کشاورزی در روستاها می‌پرداختند، خالی است، زن روستایی که همزمان با تولید از فعالیت‌های سیاسی، معنوی و اجتماعی غافل نمی‌شد و با همه سختی‌ها زندگی و خانواده را مدیریت می‌کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: هنوز هم در بسیاری از مناطق استان همان شیوه زنان فعال در روستاها ادامه دارد، کارها بین مرد و زن تقسیم شده و زن سالاری و مرد سالاری در آن خانواده‌ها جایگاهی ندارد.

دکتر عباسی در ادامه با اشاره به نقش امروز بانوان در جامعه اسلامی و تاثیرگذاری آنان در بخش‌های مختلف اعم از حجاب و عفاف اظهار کرد: زن ایرانی با سبقه اسلامی، عنوان یک خانواده پایدار و محکم برای تمام دنیا است، ما نیازی به الگوی غرب نداشته و نداریم که اکنون امپراطوری رسانه‌ای غرب برای القای آن تلاش کردکرده و می کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز نقش زنان در جامعه بر کسی پوشیده نیست و با یادآوری رشادت های مادران و همسران شهدای والامقام اضافه کرد: مادران شهدا فرزندانشان را راهی جبهه می‌کردند و در حین حال از همسرداری و تحکیم خانواده و سایر نقش‌ها شانه خالی نمی‌کردند، همسران شهدا نیز همینطور بودند.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان علیه کشور جمهوری اسلامی ایران و نشانه‌گیری آنان بر جوانان، نوجوانان و خانواده خاطر نشان کرد: در چند دهه اخیر تمام تلاش دشمن اینست که اذهان جامعه را به سمت الگوهای ناشایست سوق دهد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اندیشکده‌های آمریکایی در دهه ۶۰ دست به کار شده و دهه ۷۰ کوشیدند تا از طریق نفوذ فرهنگی به اهداف شوم خود برسند، افزود: موضوعی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان شبیخون فرهنگی یاد می‌کردند و برخی توجه نکردند، البته نقشه‌های دشمنان همواره نقش برآب است.

وی با بیان اینکه امروز نیز دشمن به نشانه‌های موفقیت کشور پی برده و به این دلیل، قرآن کریم، خانواده و ولایت فقیه را نشانه‌گیری کرده، اظهار کرد: دشمنان با دستپاچگی دست به تحرکاتی زدند اما باز هم مانند همیشه شکست خوردند.

دکتر عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موفقیت‌های ایران اسلامی در بخش‌های مختلف از جمله هوافضا خاطر نشان کرد: دشمن از موفقیت ایران در بخش هوافضا رو دست خورده‌است.

وی با تاکید بر ضرورت جهاد تبیین مورد تاکید رهبری اظهار کرد: کارهای بسیار مهم و ارزشمندی در کشور انجام شده از این‌رو به افسران جنگ نرم نیازمندیم تا در این شرایط نقش‌آفرین باشند و دستاوردها و موفقیت‌ها را تبیین کنند.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور در بخش‌های مختلف اضافه کرد: استراتژی و راهبرد دولت این است که نگاهمان به داخل کشور باشد و مسایل را خیلی به خارج کشور گره نزنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما مردمان خوبی داریم که نمونه بارز آن شکوه عظمت مردم در یوم الله ۲۲ بهمن بود که سنگ تمام گذاشتند، اظهار کرد: مردم بعد از  ۴۴ سال با همه سختی ها، مشکلات و فراز و فرودها پای انقلاب، ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل، شهدا و میثاق با شهدا و ولایت ایستادگی کردند و دشمنان را سرخورده و مایوس کردند.

دکتر عباسی با اشاره به رفتارها و عصبانیت دشمنان و سراسیمگی آنان خاطر نشان کرد: در کنفرانس مونیخ ندای آزادی سر می دهند اما جرات نکردند از کشور جمهوری اسلامی و روسیه کسی را  دعوت کنند.

در اولین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار که از سوی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان و با حضور استاندار، فرماندار رشت و جمعی از مسئولان برگزار شد، ۱۸ نفر از بانوان تاثیرگذار تجلیل شدند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + دوازده =