آیین بزرگداشت کاشف السلطنه پدر چای ایران برگزار شد

0 19

عصرکاسپین/ولی جهانی گفت: آیین بزرگداشت کاشف‌السلطنه پدر چای ایران به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی با حضور فرخی نماینده مردم شریف لاهیجان و سیاهکل، مراتی فرماندار لاهیجان، جهانساز رئیس سازمان چای و نیز اندیشمندان، پژوهشگران، مفاخر و مردم عزیز چای‌کار در موزه چای ایران برگزار شد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی گیلان افزد: در این مراسم مسئولین و کارشناسان این عرصه، توضیحاتی درباره چای و چای‌کاری در ایران و گیلان و نیز موزه چای ارائه دادند.

او بیان کرد: با توه به اینکه طرح توسعه موزه چای در دست اقدام است و انتظار از مسئولین، کارخانه‌داران و چای‌کاران است که به عملی شدن ین طرح کمک کنند که این امر نیازمند تامین اعتبار از طرف خیرین میراث فرهنگی و مسئولین می‌باشد.

جهانی تصریح کرد: موزه چای لاهیجان، اولین گنجیه تاریخ چای ایران است که هم به عنوان مقبره کاشف السلطنه و هم به‌عنوان موزه چای ایران در نظر گرفته شده‌است که فواید مربوط به چای و چای کاری از گذشته تا حال حاضر در داخل آن جانمایی شده و بازدیدکنندگان را با تاریخ فناوری چای و چایکای آشنا می‌کند.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی گیلان افزود: بنابراین هرساله اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی گیلان، با همکاری فرمانداری و سازمان چای و مرکز تحقیقات چای کشور در لاهیجان، اقدام به برگزاری آیین بزرگداشت کاشف السلطنه پدر چای ایران می‌نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 6 =