عیسی فرهادی در نشست معاون اقتصادی استانداری گیلان با مدیران و فعالین اقتصادی شهرستان بندر انزلی: شاخص های اقتصادی منطقه آزاد انزلی ۱۵۱ درصد رشد داشته است

0 36

عصرکاسپین/سید محمد اسحاقی امروز در نشست مشترک با فعالان اقتصادی انزلی با حضور عیسی فرهادی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان، و مسئولین شهرستان بندر انزلی برگزار شد با اشاره به رشد ۱۳۶ درصدی میزان اشتغالزایی در شهرستان انزلی اشاره و اظهار کرد: تعهد شهرستان بندرانزلی برای ایجاد شغل در سال گذشته یک هزار و ۳۱۵ شغل بود که این شهرستان با ایجاد هزار و ۸۰۰ شغل جدید توانست بیش از میزان تعهد خود عمل کند.

وی در این نشست خطاب به فعالان اقتصادی منطقه گفت: اگر مسئولان و تولید کنندگان با هم همراه باشند قادر خواهند بود بسیاری از مشکلات حوزه اقتصادی که گریبان فعالان اقتصادی را گرفته حل کنند. عملکرد مسئولان باید به گونه ای باشد که اقتصاد برای تولید کننده حداقل برای یکدوره یکساله قابل پیش بینی باشد این حق تولید کننده است که در یک دوره از نوسان قیمت ارز و وضعیت بازار باخبر باشد.
وی ادامه داد: دشمنان برای فلج کردن اقتصاد کشور وارد عمل شدند اما ما در تحریم آموزش دیده ایم و باید قوی‌تر شویم تا بدور از ناامیدی باورسازی کنیم و در این مسیر از کمک شما فعالان اقتصادی بهره ببریم.

اسحاقی با بیان اینکه با اقتصاد دستوری و بخشنامه‌ای نمی‌توان جلوی گرانی‌های بازار را گرفت، افزود: بازار واکنش خود را برابر تصمیمات تعیین می کند. اقتصاد خصولتی در کشور ما نظم جامعه را به هم زده است، عامل و پیش شرط و پیشرفت توسعه در جامعه نظم مالی است اگر قرار باشد در کشور انضباط مالی ایجاد کنیم باید روی اصل ۴۴ در مجلس کار شود.

وی ادامه داد: اولویت اول کشور براساس تکلیف مقام رهبری اقتصاد است اگر می خواهیم به رشد تولید دست یابیم باید از اقتصاد رانتی فاصله بگیریم. کشورمان نیاز به انقلاب اداری دارد و تا این انقلاب رخ ندهد نمی توانیم موفقیتی حاصل کنیم.

وی با اشاره به آمار مطلوب رشد گردشگری در منطقه آزاد انزلی نیز گفت: مناطق آزاد در رشد و توسعه استانها نقش اساسی برعهده دارند و منطقه آزاد انزلی هم در این توسعه اثری انکارناپذیر دارد این نقش با راه اندازی خط ریلی کاسپین و بهره گیری از حمل و نقل ترکیبی پررنگ تر شده و در آینده مشاغل جدید بیشتری ایجاد خواهد کرد که نتیجه آن رونق منطقه و استان خواهد بود.

قول افزایش ۲ برابری رشد اقتصادی در منطقه آزاد انزلی

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این جلسه با اشاره به رشد ۱۵۱ درصدی شاخص های اقتصادی این منطقه گفت: منطقه آزاد انزلی درحال تبدیل شدن به منطقه آزاد نمونه کشوری است و در سال ۱۴۰۲ بدنبال افزایش ۲ برابری رشد اقتصادی هستیم.

عیسی فرهادی با بیان اینکه اسکله های بندر کاسپین در سال ۱۴۰۲ از سه اسکله به ۶ مورد افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: با اتصال راه آهن به بندر کاسپین این مجموعه به بندری بین المللی تبدیل شده و مکملی برای بندرانزلی خواهد بود. در آینده کاسپین باید به بندر صادراتی و بندرانزلی به بندر وارداتی تبدیل شود و راه آهن ترانزیت کشورهای همسایه را انجام دهد.

وی تصریح کرد: در بخش گردشگری نیز منطقه آزاد انزلی ظرفیت پذیرایی از ۲۰ میلیون گردشگر را دارد باتوجه به اینکه سال گذشته ۱۰ میلیون نفر از این منطقه بازدید کردند دستیابی به این مهم در آینده ای نزدیک امکانپذیر خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی خواستار شناسایی سوله های خالی در این شهرستان و واگذاری آنها به فعالان اقتصادی شد و گفت: با راه اندازی شهرک صنعتی شماره سه قادریم بیش از ۲۰۰ کارخانه را بصورت همزمان کلنگ زنی کنیم.

فرهادی اضافه کرد: در برنامه هفتم دریافت مالیات از فعالان اقتصادی به منطقه آزاد واگذار خواهد شد، این اقدام موثر به نفع سرمایه گذار خواهد بود. در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هم دنبال آن هستیم که ارزش افزوده را متوقف کنیم.

وی تولید را کاری جهادی دانست و افزود: امروزه فعالیت در عرصه تولید همانند ایثار شهیدان است آنها از بالاترین سرمایه که جانشان بود گذشتند و سرمایه گذار نیز در این راه از خودگذشتگی مالی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت − 4 =