مدیرکل تامین اجتماعی گیلان :تعداد بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی در استان گیلان در سال ۱۴۰۱ پنج درصد رشد یافته است

0 9

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا ، با اشاره به اینکه یک چهارم بیمه شدگان اصلی استان را زنان تشکیل میدهند ، آخرین وضعیت جامعه هدف این مجموعه از حیث آماری را تشریح نمود .

عصرکاسپین/علی حسین نژاد در این مصاحبه با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان اصلی استان در سال ۱۴۰۱ از ۴۵۵۵۳۰ نفر به ۴۷۸۰۰۰ افزایش یافته ، این رشد را ۵ درصد اعلام و افزود : البته این میزان رشد از حیث ریاضی بوده و رقم رشد واقعی بیشتر میباشد چرا که در طول سال گذشته نزدیک به ۱۲۰۰۰ نفر به جرگه مستمری بگیران استان ملحق شده اند که حدود ۷۰۰۰ نفر آنها را بازنشستگان تشکیل میدهند یعنی افرادی که تا پیش از این در ردیف بیمه شده بوده اند .

وی همچنین اظهار داشت : در سال ۱۴۰۱ پس از سالهای متمادی در ماههای پایانی شاهد کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری به کمتر از ۷۰۰۰ نفر بودیم .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این خصوص خاطر نشان ساخت : سیستم مقرری بیمه بیکاری یک قالب داشبوردی دارد یعنی در هر لحظه به دلیل ورود و خروجها در حال تغییر است بگونه ای که در فروردین ماه ۷۴۰۰ نفر بوده و در پایان سال ۶۹۰۰ نفر ، ولی در مجموع میتوان اذعان داشت که به طور متوسط ماهانه ۷۰۰۰ نفر در طول سال ۱۴۰۱ از این تعهد بهره مند شده و تامین اجتماعی گیلان میانگین در هر ماه ۴۰ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری در سال قبل پرداخت نموده است

علی حسین نژاد همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۱۰ هزار نفر از بیمه شدگان اصلی استان را صاحبان حرف و مشاغل آزاد تشکیل میدهند گفت : بیمه زنان خانه دار نیز در این گروه تعریف شده و این قشر سهم قابل توجهی در جمعیت بیمه شدگان خاص دارند .

وی افزود : بیش از ۳۷۰۰۰ نفر زن خانه دار گیلانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان هستند که از این تعداد ۶۰۰۰ نفر در سال ۱۴۰۱ به این جمع پیوسته اند .

مدیرکل تامین اجتماعی در این گفتگو اذعان داشت : ز مجموع ۴۷۸ هزار بیمه شده اصلی استان بیش از یک چهارم یعنی افزون بر ۱۲۰ هزار نفر را جامعه زنان تشکیل میدهند که پس از بیمه های اجباری ، زنان خانه دار ، قالیبافان و فعالان صنایع دستی شناسه دار و زنان سرپرست خانواده و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بزرگترین گروههای هدف را در این بین تشکیل میدهند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 − 11 =