دکتر آشوبی:«درمان زوج‌های نابارور» و «طرح نفس» محوری‌ترین دستور نظام سلامت در جوانی جمعیت/ برای مادران فرزندآور، حقوق و بیمه وضع شود

0 1

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در قرارگاه جوانی جمعیت استان، «درمان زوج‌های نابارور» و «طرح نفس» را محوری‌ترین دستور نظام سلامت در جوانی جمعیت اعلام کرد و خواستار طرح پیشنهاد خود جهت وضع حقوق و بیمه به مادران فرزندآور در قرارگاه ملی جوانی جمـعیت شد.

عصر کاسپین/ دکتر محمدتقی آشوبی-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز در قرارگاه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده استان در سالن شهید انصاری استانداری در تبیین برنامه‌های نظام سلامت پیرامون حوزه جمعیت و حمایت از خانواده، اظهار کرد: حمایت و درمان زوج‌های نابارور با گسترش پوشش چتر بیمه و همچنین پیشگیری از سقط جنین، محوری ترین برنامه بهداشت و درمان در حوزه افزایش جمعیت و زادآوری است.

 

وی، شهرستان املش را یکی از مناطق موفق در اجرای طرح نفس برشمرد و افزود: طرح نفس(نجات  فرزندان سقط) در همه شهرستان‌های گیلان در دست اجرا است و اعتباراتی نیز جهت تقویت این فریضه مردمی و خودجوش، تخصیص یافته است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، زن و مادر را کانون خانواده برشمرد و گفت: برقراری حقوق با بیمه برای مادران به‌تناسب هر فرزند، پنج سال و تداوم و بازنشستگی این طرح پس از فرزند چهارم، یک راهکار مهم و موفق در زمینه جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، جهت طرح در قرارگاه ملی جوانی جمعیت است.

 

دکتر آشوبی با اذعان به اینکه تامین منابع اجرای طرح حمایت از مادران زادآور با متمرکز کردن منابعی که اکنون به صورت پراکنده در حال هزینه است،  امکان پذیر می باشد، تصریح کرد: کمک به اقتصاد و معیشت در خانواده‌ها یکی از مهمترین دغدغه‌های مشترک در بین خانواده‌های جوان است و خود می‌تواند در ترویج فرزندآوری موفق باشد.

 

وی همچنین از طرح اقدام جهادی ترویج فرزندآوری در سطح روستا‌های گیلان خبر داد و گفت: در این طرح همه ماها و بهورزان شاغل در نظام شبکه مکلف به ترویج فرزندآوری و افزودن حداقل دو کدملی به جمعیت ثابت منطقه تحت فعالیت خود هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 5 =