رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد؛ راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی هسته‌ای در گیلان در راستای کشاورزی دانش بنیان

0 3

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی هسته‌ای در استان خبر داد و گفت: این مرکز گامی مثبت در راستای تحقق کشاورزی دانش بنیان و امنیت غذایی است.

عصر کاسپین/ صالح محمدی با اشاره به قابلیت‌های ارزشمند گیلان در بخش کشاورزی، اظهار کرد: گیلان با تولید ۳ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی از استان‌های پیش رو تأمین امنیت غذایی کشور است.

وی از فعالیت ۳۰۰ هزار بهره بردار کشاورزی در گیلان خبر داد و افزود: این تعداد بهره برداری کشاورزی در ۳۱۵ هزار هکتار ارضی زراعی و ۱۱۸ هزار هکتار اراضی باغی در گیلان فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر تقویت کشاورزی با رویکرد دانش بنیان، بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت فناوری هسته‌ای جهت توسعه علوم و کسب و کارهای کشاورزی بسیار اهمیت دارد.

محمدی از راه اندازی مرکز تحقیقات کشاورزی هسته‌ای در گیلان خبر داد و بیان کرد: راه اندازی این مرکز گامی مثبت در راستای تحقق کشاورزی دانش بنیان و دست یابی به اقتدار و امنیت غذایی است.

وی با اشاره به اینکه تأمین امنیت غذایی در مسیر دانش بنیان قرار دارد، افزود: بر اساس گزارش فائو، در ۴۰ سال آینده، تنها علم و تحقیقات می‌تواند امنیت غذایی جهان را تأمین کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به دستاوردهای بزرگ انرژی هسته‌ای در بخش کشاورزی، سلامت و امنیت غذایی، بیان کرد: تکنولوژی و انرژی هسته‌ای تحولات بزرگی از قبیل افزایش سلامت در حوزه تولیدات دامی، اصلاح تعادل آب و خاک، کنترل آفات و بیماری‌ها و سلامت غذایی ایجاد کرده است.

محمدی با بیان اینکه بهره گیری از فناوری هسته‌ای در بخش کشاورزی دستاوردهای خوبی به همراه دارد، گفت: ایجاد بسترهای لازم برای پیشبرد فعالیت‌های تحقیقاتی روی محصولات استراتژیک گیلان بویژه برنج، چای، خاویار، طیور و آبزیان و محصولات باغی، در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر تسریع در راه اندازی مرکز پرتودهی گیلان، افزود: بهره گیری از تکنیک پلاسما برای رفع معضل سراوان که شیرابه‌های حاصل از آن علاوه بر تاکید سلامت انسان، سلامت محصولات کشاورزی تولیدی را در معرض خطر جدی قرار داده است، مورد تاکید است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 6 =