معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گیلان: دو داروی ضروری به بسته خدمتی بیماران CF و سرطانی اضافه شد

0 8

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گیلان، از افزودن دو داروی ضروری بسته دارویی بیماران مبتلا به سیستیک فیبروزیس و سرطان در صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج خبر داد.

عصر کاسپین/ دکتر ژاله جو گفت: در راستای ارائه خدمات به بیماران خاص و صعب العلاج از فروردین ماه سال جاری دو داروی ضروری بسته دارویی بیماران مبتلا به سیستیک فیبروزیس و سرطان افزوده شده است.

وی افزود: برای بیماران مبتلا به سرطان داروی “پمبرولیزوماب” که راهنمای تجویز آن در بهمن ماه سال گذشته توسط معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان‌های بیمه‌گر ابلاغ شده است، به بسته خدمتی این بیماران اضافه و در سامانه سازمان نیز با سهم ۷۰ درصد از محل صندوق صعب العلاج برای بیماران دارای نشان سرطان لحاظ شده است.

ژاله جو با اشاره به اینکه پیش از این حدود ۲۰۰ قلم دوز دارو شامل داروهای شیمی درمانی و حمایتی در بسته این بیماران لحاظ و در حال اجرا بوده است، تصریح کرد: هزینه‌های دارویی درمان سرطان نخستین رتبه را بین هزینه‌های دارویی بیماری‌های مشمول صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: بیماران مبتلا به “سیستیک فیبروزیس” مبتنی بر نشان‌دار شدن در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت، بسته خدمات دارویی خود را از محل صندوق صعب العلاج دریافت می‌کنند، پیش از این ۱۴ قلم دوز دارو در بسته این بیماران لحاظ شده بود که در حال حاضر با توجه به اعلام قیمت “دورناز آلفا” در فروردین ماه توسط سازمان غذا و دارو، این دارو نیز بر اساس بسته ابلاغی معاونت درمان وزارت بهداشت به بسته دارویی این بیماران اضافه شده است.

معاون بیمه وخدمات سلامت ادامه داد: تا کنون سهم هزینه داروی بیماران “سیستیک فیبروزیس” از کل هزینه‌های پرداختی این بیماران از محل صندوق بیماران صعب العلاج ۹۱ درصد است و با توجه به هزینه قابل توجه داروی “دورناز آلفا” انتظار می‌رود با پوشش ۷۰ درصد از هزینه‌های آن از سوی صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و افزایش سطح دسترسی بیماران به داروی مذکور، ارتقا فرآیند درمان بیمه شدگان مبتلا به سیستیک فیبروزیس را شاهد باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 14 =