پارادوکسی که به ورزش استان آسیب می زند! / چرا حرف و عمل در ورزش گیلان یکی نیست؟

0 11

کریم خورسندی مژدهی از فعالان حوزه رسانه گیلان طی یادداشتی در خصوص یکی نبودن حرف و عمل در ورزش استان و پارادوکسی که به ورزش گیلان آسیب می زند اینچنین نوشت.

عصر کاسپین/ سال هاست که با تغییر مدیران ورزشی از راس هرم ورزش استان گرفته تا روسای هیات های ورزشی، توسعه و پیشرفتی در ورزش استان حاصل نمی شود و با اینکه همه افرادی که در ورزش استان پست و مقام می گیرند ابتدا با شعار تغییر در رویه فعلی، پیشرفت و قهرمان پروری سخن به میان می آورند اما در ادامه و در عمل دریغ از کمترین رشد و توسعه؛ متاسفانه این دور تسلسل سالهاست که ادامه دارد!

البته طی سال های اخیر مدیرانی که در اداره کل ورزش و جوانان گیلان حضور یافته اند هم بومی بوده و هم ورزشکار و هم دارای مدارج و رتبه های شاخص در ورزش قهرمانی؛ یعنی از مسعود رهنما گرفته تا مریم بخشی و هم اکنون جهانبخش آرمان که هر سه نفر در ورزش کشور دستی بر آتش داشته و سوای از متخصص و مجرب بودن، خاک خورده ورزش هم بوده و هستند ولی به هر دلیلی مسعود رهنما و مریم بخشی به دلیل ضعف عملکرد و توان مدیریتی در توسعه ورزش استان موفقیت مطلوبی نداشته اند؛ البته نه اینکه همه چیز را سیاه و سفید ببینیم و تمام کارها و اقدامات مطلوب آنها را به هیچ انگاریم و فقط از ضعف ها و کمبودها سخن بگوییم؛ خیر! آنها نیز در مقاطعی اقدامات و فعالیت‌های نسبتا خوبی داشته اند ولی باور عمومی در ورزش گیلان انتظار بسیار بیشتری از دو مدیر قبلی و مدیرکل فعلی داشته و دارد!

متاسفانه زد و بندهای سیاسی و متصل بودن به جریانات و گروه های سیاسی در همه حال آسیبی برای ورزش گیلان و مدیران آن بوده و آنطور که هم اکنون نیز تصور می رود این ماجرا همچنان ادامه دارد و ایرادات زیادی به نحوه مدیریت آقای آرمان و زیرمجموعه اش وارد است. عدم استفاده از نیروهای کاربلد و توانمند در بدنه اداره کل ورزش و هیات های ورزشی قطعا به نفع ورزش و ورزشکاران استان نبوده و حتی می تواند امتیازی منفی در کارنامه مدیریتی مدیرکل ورزش گیلان ایجاد کند!
ضمن اینکه طی مدت ریاست آقای آرمان در اداره کل ورزش و جوانان گیلان اتفاقاتی رقم خورده که در جامعه ورزشی استان شبهاتی را ایجاد کرده و وی باید برای شفاف سازی افکار عمومی و رسانه های استان پاسخگو باشد.

به طور مثال چرا عمده پست های کلیدی ورزش گیلان، معاونت ها و مدیران ورزشی استان از  منطقه غرب  بوده و توازنی در گزینش ها و انتخاب ها از سراسر استان نمی باشد و یا اینکه طبق رسم و قانون مرسوم مدت زمان سرپرستی برای معاونت ها و روسای هیات ها ۳ ماه می باشد اما معاونت ورزشی اداره کل بیش از ۶ ماه است که با سرپرست اداره می شود؟! همچنین موارد دیگری از قبیل صحت و سقم ماجرای پخش کلیپ روز سوم ماه محرم که به رویت حراست اداره کل رسیده، موضوع تغییر رئیس پیشین حراست اداره کل و معاون ورزشی بانوان، ماجرای استعفای ناگهانی رئیس اسبق هیات کاراته و… چه بوده است؟!

آقای مدیرکل عزیز در اینکه جنابعالی به عنوان یک فرد با تجربه، مدبر و دلسوز همه هم و غم خود را صرف خدمت به ورزش و ورزشکاران می نمایید شکی نیست ولی اعتقاد بر این است با انتخاب افراد کاربلد و توانمند و همچنین بهره بردن از دانش و تجارب مشاوران صدیق و لایق ابهامات و شبهات را از خود دور کنید؛ چرا که ابطال انتخابات برخی هیات های ورزشی و برگزاری انتخابات هیات کاراته فقط با یک کاندیدا (با توجه به شرایط ثبت نام کسی ثبت نام نکرد! که طبق قانون باید فرآیند انتخابات تمدید می شد! ) را چطور توجیه می کنید؟

ضمن اینکه بفرمایید چرا کمک مالی اداره کل ورزش فقط به سمت هیات فوتبال می باشد و سایر هیات ها و رشته های ورزشی بی نصیب هستند؟!

آقای آرمان این موارد و موارد دیگری که از حوصله این بحث خارج است در مجامع ورزشی نقل محافل است و نیازمند پاسخگویی و شفاف سازی می باشد؛ انتظار داریم شما به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با حضور در یک کنفرانس خبری به ابهامات موجود پاسخگو باشید و فضای ورزش استان را به سمتی ببرید که از شما در آینده به عنوان یک مدیر خدوم و خدمتگزار به نیکی یاد کنند چرا که در این مسندی که هم اکنون صندلی آن در اختیار شما قرار گرفته افراد زیادی حضور یافته اند که آثار و خدمات ارزنده ای از خود به جا گذاشته اند و برخی ها هم به لحاظ ضعف عملکرد یا از یادها رفته اند و یا اینکه از آنها و عملکرد مدیریتی شان ایرادهای زیادی گرفته می شود!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + نوزده =