چند نکته در خصوص شکایت باشگاه استقلال علیه علیرضا بیرانوند

0 29

یادداشت؛ فرهاد خراسانی

عصر کاسپین/ پس از پایان شهرآورد پایتخت که با برد پرسپولیس همراه بود، به روایت رسانه ها، باشگاه استقلال از آنچه که رفتار غیرمتعارف و غیراخلاقی از سوی دروازه بان پرسپولیس در انتهای مسابقه و در مستطیل سبز ورزشگاه آزادی رخ داد، شکایتی را در این خصوص در کمیته “اخلاق” فدراسیون فوتبال ثبت نمود. فارغ از صحت و سقم رفتار خارج از شآن علیرضا بیرانوند، بیان چند نکته در خصوص طرح شکایت باشگاه استقلال در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و طرح این سوال که آیا کمیته اخلاق صالح به رسیدگی به این موضوع است یا کمیته انضباطی؟ توضیحاتی ارائه می شود.
کمیته انضباطی به تخلفات واقع شده در داخل زمین فوتبال و کمیته اخلاق به تخلفات واقع شده در خارج از زمین فوتبال رسیدگی می نماید.
به‌ طور کلی هدف از تشکیل کمیته اخلاق، کنترل بر رفتارهای غیرمتعارفی است که ممکن است در خارج از زمین فوتبال اتفاق افتد و بر سلامت ورزش فوتبال مؤثر باشد.
وظیفه کمیته اخلاق، تحقیق، رسیدگی و تصمیم‌گیری به‌ کلیه تخلفات و رفتارهای نادرستی است که ارتباط کمی با داخل زمین داشته یا به دور از محدوده‌ی اخلاق حرفه‌ای در خارج از زمین از سوی عوامل و دست‌اندرکاران فوتبال پدید می‌آید.
با این توضیح و با فرض رفتار نامتعارف و بدور از اخلاق علیرضا بیرانوند در پایان مسابقه، بنظر نگارنده و با تفسیر پیش گفته، کمیته “انضباطی” فدراسیون فوتبال صالح به رسیدگی به ادعای باشگاه استقلال تهران می باشد، نه کمیته اخلاق!

فرهاد خراسانی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − دو =