گیلان؛ قطب پیوند شمال کشور

0 5

نشست شورای عالی پیوند دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمد تقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دیگر اعضای شورای عالی پیوند، در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

عصر کاسپین/ صبح روز دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه، نشست شورای عالی پیوند دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمد تقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دیگر اعضای شورای عالی پیوند، در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

دکتر آشوبی – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اعلام اینکه گیلان قطب پیوند شمال کشور است، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی منظم و ساماندهی تمامی امکانات، پیشرفت‌های قابل قبولی را در حوزه پیوند استان گیلان به دست آوریم.

وی با اشاره به تلاش‌های دانشگاه در جهت پرورش اساتید نخبه پیوند اعضا و اهمیت ترغیب جراحان و اورولوژیست‌های جوان به حضور در دوره‌های پیوند، افزود: بخشی از نیروی انسانی متخصص و موردنیاز جهت پیوند عضو در استان حضور دارند و بخشی دیگر نیز نیازمند مهارت آموزشی و کسب تخصص‌اند.

دکتر آشوبی با اشاره به نیاز ضروری شورای پیوند به فضای فیزیکی جدید، گفت: ساخت بخش پیوند در مرکز آموزشی درمانی رازی رشت و تأمین منابع مالی ساخت آن یکی از اولویت‌های موردبحث و پیگیری در نظام سلامت استان است.

وی افزود: علاوه بر تأمین بخش پیوند در بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی رشت، مجمع خیرین سلامت نیز برای احداث و راه‌اندازی بخش پیوند در مرکز آموزشی درمانی رشت نیز اعلام آمادگی کرده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به چندین مورد پیوند عضو در گیلان طی سال گذشته، تصریح کرد: باید منابع تخصیص‌یافته به پیوند اعضا در راستای تأمین فضای فیزیکی و تجهیز آن اختصاص پیدا کند.

گفتنی است؛ در این نشست علاوه بر ارائه گزارشی پیرامون فعالیت واحد OPU (فرآهم آوری اعضا و نسوج) و بررسی گزارش کوردیناتورهای شورای عالی پیوند، تعدادی از اعضای شورا نیز به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و راهکارهای لازم برای توسعه فعالیت‌های این بخش مواردی را مطرح کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × دو =