بازدید اصحاب رسانه گیلان از پروژه بهسازی لندفیل سراوان

0 8

با تدبیر شهرداری رشت و با حضور سرپرست شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر، خبرنگاران استان گیلان از پروژه بهسازی لندفیل سراوان که هم‌اینک به پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی رسیده و از برنامه زمانبندی جلوتر است بازدید به عمل آوردند.

عصر کاسپین/ خبرنگاران و اصحاب رسانه استان گیلان امروز پنجشنبه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱ بازدیدی از پروژه بهسازی لندفیل سراوان به عمل آورده و با توضیحات مدیریت شهری، مشاور و پیمانکار پروژه در جریان اهم اقدامات شهرداری رشت برای احیا مجدد سراوان و ساماندهی زباله‌های دپو شده قرار گرفتند.

در این بازدید که با حضور یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت، مهیار سماکچی رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری و حسن کریمی کرنق رئیس کمیسیون بهداشت‌ و محیط زیست و جمعی از مدیران شهری همراه بود مشاور پروژه بهسازی لندفیل سراوان در مورد اجرای این پروژه و پیشرفت کار توضیحات لازم را بیان داشت.

بر این اساس در چند ماه گذشته با انعقاد قراردادی فی مابین معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت و شرکت پیمانکاری بومی، پروژه بهسازی لندفیل سراوان در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با همکاری استانداری گیلان و سایر مجموعه‌ها و با تزریق منابع دولتی پروژه مشمول زمان نشد و پیشرفت بسیار خوبی داشت.

ساماندهی زباله‌های دپو شده، کاور کردن محل دفن پس از ایجاد شیب مناسب، هدایت شیرابه‌ها به یک حوضچه، پمپاژ شیرابه‌ها به سمت محل تصفیه خانه، ممانعت از ریزش زباله‌ها با دیواره سازی و ایجاد پشته‌های خاکی و جلوگیری از اختلاط آب باران با شیرابه‌ها از جمله اهداف اجرای پروژه‌ بهسازی لندفیل سراوان محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است پروژه بهسازی لندفیل سراوان هم اینک حدود ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در حال حاضر حدود شش هکتار از اراضی لندفیل کاملا کاور شده و قرار است کل منطقه که مساحت آن بالغ بر ۲۱ هکتار می‌باشد به شکل کامل پوشانده شود تا بدین وسیله از نفوذ شیرابه به سمت اراضی و آب‌های سطحی و زیرسطحی جلوگیری به عمل آید.

همچنین طبق اذعان پیمانکار، در طول اجرای بهسازی لندفیل حدود ۸۵ هزار متر مکعب زباله برداری و جابجایی زباله‌های داخلی انجام می‌شود و حدود ۷۰ هزار متر مکعب زباله هم به صورت کامل از جنگل جمع‌آوری شد و به بالادست انتقال یافته است.

گفتنی است یوسف یزدانی سرپرست شهرداری رشت هم در جریان این بازدید و در جمع خبرنگاران توضیحاتی در مورد مناقصه بهسازی لندفیل سراوان و فرآیند انتخاب پیمانکار اصلح ارائه داد و گفت: از اوایل آذرماه سال گذشته فرآیند بهسازی لندفیل به شکل برنامه یکساله آغاز شد.

یزدانی تصریح کرد: در این قرارداد حدود ۳۶۰ هزار تن زباله خشک برای احداث پشته‌ها پیش‌بینی شد و تلاش کردیم با اجرای تدریجی پروژه در دو فاز، بهسازی لندفیل را اجرایی کنیم تا به واسطه آن جلوی ریزش زباله‌ها با ایجاد دیواره‌های سنگی گرفته شود.

در پایان ناگفته نماند از آنجا که وظیفه شهرداری به لحاظ قانونی جمع‌آوری و دفن زباله است این امر به صورت روتین توسط نیروهای حوزه رفت و روب و شرکتهای خدماتی شهرداری رشت به شکل روزانه انجام می‌شود و از سوی دیگر پیمانکار پروژه بهسازی لندفیل سراوان نیز با تاکیدات شهرداری رشت به شکل شبانه روزی در محل مستقر بوده به گونه‌ای که کار تحت هیچ شرایطی تعطیل نشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + هفت =