خبر خوش دلخوش برای بیمه کارگران ساختمانی و شرکت ها; نرخ بیمه کارگران ساختمانی به قیمت قبل بر می گردد

0 11

عصرکاسپین/ در پی تغییر نرخ حق بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی و شرکت های بخش خصوصی، طی چند ماه اخیر شرایط ساخت و ساز برای پیمانکاران، شهرداری ها و همه فعالان بخش خصوصی سخت شده است.
سید کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان این مطلب گفت: در اواخر سال گذشته قانونی در ارتباط با نرخ حق بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی در مجلس تصویب شده بود که این موضوع باعث گردید قانون قبلی را تحت شعاع خود قرار دهد و به دلیل افزایش نرخ حق بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی، فعالیت های ساخت و ساز شرکت های بخش خصوصی، شهرداری ها و همه بخش های درگیر ساخت و ساز با مشکلاتی مواجهه شوند.
وی افزود: در واقع بیمه کارگران ساختمانی بیش از ۱۰ برابر افزایش یافت و این موضوع باعث رکود در بازار ساخت و ساز و کارهای اینچنینی شده بود که بر این اساس هفته پیش اینجانب با نوشتن طرحی دو فوریتی و تهیه مواد قانونی برای اصلاح و رفع مشکل موجود آن را به صحن علنی مجلس برده و خوشبختانه نمایندگان به آن رای مثبت دادند و قانون قبل اصلاح شد.
دکتر دلخوش اظهار داشت: خوشبختانه کمیسیون اجتماعی مجلس این دغدغه را حل و فصل کرد و طی روزهای آینده پس از تایید شورای نگهبان، مجلس آنرا به دستگاه ها ابلاغ خواهد کرد. قطعا رفع این دغدغه باعث خوشحالی کارگران ساختمانی و همه دست اندرکاران حوزه ساخت و ساز خواهد شد و نرخ بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی به قیمت منطقه ای محاسبه و دریافت می شود که این موضوع هزینه های ساخت و ساز را کاهش داده و دوباره مردم با رفع این دغدغه می توانند برای ساخت و ساز از شهرداری ها پروانه دریافت کنند.
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس یادآور شد: مصوبه قبلی مجلس متاسفانه جواب عکس داده و باعث شده بود هزینه های ساخت و ساز افزایش یابد که خوشبختانه مجلس
هفته قبل با رای مثبت نمایندگان آن را اصلاح کرد.
دکتر دلخوش در خاتمه اضافه کرد: در اصلاحیه این مصوبه همچنین دغدغه سازمان تامین اجتماعی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 18 =