دلخوش در تذکری در مجلس؛ هزینه های کشت برنج ۳ برابر شده / دولت به قول های خود عمل کند

0 4

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با اشاره به مشکلات کشاورزان برنجکار گفت: قیمت آب کشاورزی ۳ برابر شده و نهاده ها نیز ۳ برابر شده است و برنج کشاورزان بدون خریدار مانده است و دولت که در سفرهای استانی قول های متعددی می دهد، در این بخش برای استان های شمالی کاری نکرده است.

عصر کاسپین/ سید کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری با انتقاد از افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی و هزینه کشت برنج و مشکلات کشاورزان استان‌های شمالی کشور گفت: فصل کشت برنج است و این محصول برای کشور استراتژیک است و امروز در شرایطی کار کشاورزان آغاز شده که آن‌ها نگران آب کشاورزی خود هستند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم ادامه داد: قیمت آب کشاورزی ۳ برابر شده و نهاده‌ها نیز ۳ برابر شده است و برنج کشاورزان بدون خریدار مانده است و دولت که در سفرهای استانی قول‌های متعددی می‌دهد، در این بخش برای استان‌های شمالی کاری نکرده است و به چه دلیل بیش از ۲ برابر واردات برنج انجام شده است و مشکل کشاورزان با این هزینه‌های کمرشکن رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: همه نمایندگان گیلان و استان‌های شمالی نگران هستند و دیگر استان‌هایی که در آن‌ها برنج کشت می‌شود دچار مشکل هستند و اگر برنامه ریزی نشود، این محصول استراتژیک نابود خواهد شد. از رئیس مجلس می‌خواهم اقدامات انجام شده را به صورت علنی اعلام کرده و تیم تشکیل شده را مامور پیگیری موضوع نماید.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: مشکلات کشاورزان به ویژه در زمینه برنج از موضوعاتی است که در کشور وجود دارد و ما به صورت جدی آن را پیگیری می‌کنیم و این پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − 8 =