سیدحسین رضویان: یک سراوان دیگر در کود آلی در حال رقم خوردن است

0 9

سیدحسین رضویان عضو شورای اسلامی شهر رشت در جلسه عمومی این شورا گفت: بر اساس ماده ۱۲ قانون مدیریت پسماندها مصوب سال ۱۳۸۳ محل های دفن پسماندها بر اساس ضوابط زیست محیطی توسط وزارت کسور و با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست و وزرات کشاورزی تعیین خواهد شد و در تبصره ۲ همین ماده اذعان شده است که وزرات کشور موظف است اعتبارات و تسهیلات و امکانات لازم را جهت ایجاد و بهره برداری از محل های دفن پسماندها را راسا و یا توسط بخش خصوصی فراهم نماید.

عصر کاسپین/ وی افزود:بیش از یکسال است در استان افراد مختلف می‌چرخند ، مصاحبه و بازدید می کنند اما در پیشرفت عملکرد چیزی حاصل نمی شود  و این برای آن است که ما برا اساس آنچه که در قانون پیش شده پیش نمی رویم.
رضویان با اشاره به عدم انتخاب موقعیت مناسب برای احداث لندفیل جدید گفت: سازمان محیط زیست ایران یک دستورالعمل ارزیابی فنی و ضوابط زیست محیطی برای تعیین محل های دفن پسماندهای عادی و ویژه با ۲۱ آیتم برای محل دفن زباله را دارد و چه گونه بیش از یکسال یک استان نتوانسته برای چنین مسئله ای تصمیم بگیرد؟

عضو شورای شهر رشت در ادامه گفت:گیلانی که سالانه ۲۵ میلیون نفر گردشگر دارد و نیز تامین کننده چند نوع از خوراک  غالب این کشور است و نیز به علت شرایط ویژه  آبی ایران می بایست پذیرای مهاجرین  مرکز نشین باشد آیا ارزش ندارد که یک کشور برایش برنامه ریزی کند ؟آیا کشور هم به فکر گیلان نیست ؟
  وی افزود:چرخه مدیریت پسماند یک چرخه پیوسته است و هر کدام از آیکن های این چرخه اگر به آن رسیدگی نشود انگار کل چرخه مورد توجه قرار نگرفته است و این این چرخه شامل اجتناب از تولید و کاهش در مبدا ، استفاده مجدد،  بازیافت ، تبدیل به انرژی ، سوزاندن و  در انتها دفن در محیط است و هشدار  میدهم وقتی مراکز دفن پسماند در گیلان متکثر می شود یقین بدانید اپیدمی بیماری های چون وبا ،به گیلان نزدیک می شود.

رضویان در انتها گفت:از ۲۷ اسفند سال گذشته تا به امروز بیش از ۳۳ هزار تن زباله در کارخانه کود الی دپو شده است و ما داریم یک سراوان دیگر در کود آلی را رقم می زنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =