عزیزی: سرمایه‌گذاری و توسعه شرکت کود آلی لاکان خطای استراتژیک است/ اختلاف بین دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مردم مشکل به وجود آورده است

0 6

مجید عزیزی ، عضو شورای اسلامی شهر رشت در هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: روز پاسداشت زبان فارسی و  روز روابط عمومی و ارتباطات را خدمت تمامی فعالان در این حوزه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

عصر کاسپین/ وی با اشاره به اینکه هرگونه سرمایه‌گذاری و توسعه در شرکت کود آلی منطقه لاکان اشتباه و خطای استراتژیک است، افزود: منطقه لاکان به دلایل مختلف که در ادامه به آن اشاره می‌کنم منطقه مستعد پیشرفت و توسعه شهری است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به ظرفیت‌های منطقه لاکان، گفت: اجرای پروژه رینگ ۹۰ متری، وجود شهرک‌های مسکونی متعدد، احداث مجتمع ها، ایستگاه راه‌آهن وجود دو شهرک صنعتی لاکان و سفیدرود، ندامتگاه لاکان، بزرگترین پارک جنگلی، وجود مراکز نظامی ، آموزشی و درمانی و دانشکده دندانپزشکی، احداث بزرگترین مرکز درمانی و بیمارستان جنرال، وجود استخرهای ماهی و شالیزارها، ساخت و ساز در روستاهای همجوار همگی نشان‌دهنده این است که توسعه شرکت کود آلی در این منطقه اصلا به صلاح نیست.

عزیزی با بیان اینکه شیرابه‌‌های شرکت کود آلی نیز وارد رودخانه های اطراف این شرکت می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه مثل گذشته مسئولان،  مدیریت حال را در نظر می‌گیرند، در حالی که در صورت ارتکاب چنین اشتباهی آیندگان ما را سرزنش خواهند کرد ، همانطور که ما الان تصمیم گیرندگان سروان را نکوهش می‌کنیم و در آینده نیز مردم ما را نکوهش خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر مسئولان در آن زمان تدبیر می‌کردند الان با این مشکلات روبرو نبودیم، بیان کرد: نباید آرامش و آسایش شهروندان را با تصمیمات اشتباه به خطر انداخت و نیاز است که در این زمینه تدبیر بهتری اندیشیده شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه علی‌رغم تاکیدات اعضای شورا در زمینه احداث سرویس بهداشتی در پیاده‌راه فرهنگی، تاکنون اقداماتی صورت نگرفته است، گفت: اقدامات ضعیف مدیر وقت منطقه ۲ و بعد از آن مسئولان سرپرستی شهرداری مرکز در زمینه احداث سرویس بهداشتی و پروژه سنگفرش بازار و منطقه سبزه میدان باعث بلاتکلیفی مردم شده است و از شهردار جدید انتظار می رود این پروژه‌ها را هرچه سریع تر به اتمام برساند.

عزیزی با اشاره به اختلاف شهرداری با دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله اداره برق، خاطرنشان کرد: در خصوص جانمایی تیربرق‌ها در مسیر خیابانها و کوچه ها ، مردم بین این دو اداره سرگردان هستند و باید اختلافات ادارات در این زمینه کنار گذشته شود تا مشکل مردم حل شود.

وی با بیان اینکه نوسازی امکانات در پارک‌ها بسیار ضعیف است، تصریح کرد: باید شهردار جدید رشت به این بخش نگاه ویژه‌ای داشته باشد زیرا امکانات موجود جوابگوی مردم شریف شهر رشت نیست.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پروژه انتهای خیابان گلزاران به سمت سیاه اصلطخ، گفت: متولیان امر در سال گذشته گفتند که نیازی به بودجه ۱۴۰۲ نیست و در سال ۱۴۰۱ این کار انجام می‌شود اما هیچ قدمی برداشته نشد در حالی که صرفاً به بهینه‌سازی و آسفالت نیاز داشت تا بار ترافیک کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق در چند روز آینده با زیرسازی آن خیابان توسط اداره راه انجام می‌گیرد، افزود: زیرسازی آن خیابان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان از ردیف اعتباری خاص نمایندگان مجلس شورای اسلامی و به همت سردار سید علی آقازاده، نماینده مردم شریف شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای تخصیص داده شده است و ما انتظار داریم شهردار محترم بعد زیرسازی به آسفالت آن خیابان اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه در پارک‌ها حیاط خلوت بعضی‌ها شده است، گفت: باید برای برگزاری نمایشگاه‌ها یک مکانیزم خاصی اتخاذ شود و برنامه‌ریزی شده و مدون باشد.

عزیزی با اشاره به اینکه ساخت و سازهای خارج از ضوابط شهری در حال افزایش است، اذعان کرد: این موضوع باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم شده است و شهردار رشت باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد تا جلوی مشکلات احتمالی در آینده گرفته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 12 =