مدیرعامل شهر صنعتی رشت عنوان نمود: لزوم تخصیص بخشی از مالیات ارزش افزوده پرداختی واحدهای تولیدی مرتبط، جهت تقویت زیرساخت های شهر صنعتی رشت

0 4

شهر صنعتی رشت به عنوان یک مجموعه خصوصی به صورت خودگردان اداره می شود و متاسفانه از ظرفیت ها و بودجه های دولتی بی بهره است.

عصر کاسپین/ مدیرعامل شهر صنعتی رشت در حاشیه برگزاری میز خدمت به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر ضمن تبریک هفته کارگر به کارگران بخش صنعت اظهار داشت: شهر صنعتی رشت یکی از بزرگترین مراکز صنعتی کشور و بزرگترین مرکز صنعتی استان است.

میر شمس الدین مهدوی افزود: بیش از ۲۰ هزار نفر اشتغال در شهر صنعتی رشت وجود دارد که در راستای توسعه اقتصاد استان، شهر صنعتی رشت می بایست مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شهر صنعتی رشت به عنوان یک مجموعه خصوصی به صورت خودگردان اداره می شود و متاسفانه از ظرفیت ها و بودجه های دولتی بی بهره است.

وی با اشاره به اینکه از مالیات ارزش افزوده واحدهای فعال شهر صنعتی رشت چیزی برای تقویت زیرساختها و خدمات عاید این مجموعه نمی شود، گفت: سالانه مبالغ قابل توجهی ارزش افزوده توسط واحدهای صنعتی فعال در شهر صنعتی رشت ایجاد و به امور مالیاتی و بخشی از آن در نهایت به دهیاری ها و شهرداری ها پرداخت می شود، درحالیکه شهرصنعتی رشت از این ارزش افزوده بی بهره است.

وی یادآور شد: در گذشته نیم درصد از یک درصد ارزش افزوده به شهر صنعتی رشت تعلق می گرفت که در احداث زیرساخت ها و اداره شهر صنعتی موثر بود اما متاسفانه از چندین سال پیش از میزان پرداختی مالیات بر ارزش افزوده هیچ بخشی در اختیار قرار نمی گیرد.

مهدوی عنوان کرد: پیگیری ها و مکاتباتی با نمایندگان محترم مجلس شورای در راستای تخصیص بخشی از ارزش افزوده به شهر صنعتی رشت صورت گرفته که امید است بخشی از این مبالغ اختصاص داده شود تا امورات مربوط به زیرساختهای این شهر صنعتی با شتاب بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: زیرساخت های اصلی از قبیل آب، برق، گاز، فیبر نوری و مخابرات در شهر صنعتی فراهم است، اما در زمینه روشنایی معابر و آسفالت نیز مشکلاتی وجود دارد که در حال پیگیری و انجام است.

مهدوی با بیان اینکه عملیات احداث تصفیه خانه شهر صنعتی رشت نیز در حال انجام است، اذعان داشت: پروژه احداث تصفیه خانه شهرصنعتی رشت بالای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است تا پایان سال جاری فاز اول آن به بهره برداری برسد.

مدیر عامل شهر صنعتی رشت تصریح کرد: ظرفیت تصفیه خانه مرکزی این شهر صنعتی بالغ بر ۳۰ هزار مترمکعب است و در دو فاز ۱۵ هزار مترمکعبی ساخته می شود.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از تصفیه خانه شهر صنعتی رشت، بخشی از آلودگی رودخانه های رشت و تالاب انزلی که به علت عدم وجود تصفیه خانه بود، مرتفع گردد.

مهدوی همچنین گفت: افتتاح تصفیه خانه شهر صنعتی رشت نیازمند اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی است که ۱۴۰ میلیارد تومان آن از سوی صندوق محیط زیست در قالب تسهیلات تخصیص داده شده ولی هنوز اجرایی نشده است.

به گفته مهدوی ، ۳۳۵ واحد صنعتی در شهر صنعتی رشت وجود دارد که از این تعداد ۲۴۰ واحد فعال، تعدادی در حال ساخت و ساز و بالغ بر ۵۰ واحد نیز به دلیل مشکلات سرمایه در گردش، مسایل حقوقی، مشکل فروش، تکنولوژی و … غیر فعال هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + پنج =